Încă o panglică pe Autostrada Soarelui
0Constructorul Autostrăzii A2 dă mâine în folosinţă şi cele două benzi pe sensul Constanţa-Murfatlar, pe o distanţă de 14 kilometri. Constructorul Astaldi va da în funcţiune mâine şi celelalte două benzi de pe tronsonul Autostrăzii Soarelui cuprins între Murfatlar şi Valu lui Traian.
Primele două benzi, pe sensul de mers spre Valu lui
Traian, au fost date în folosinţă cu mare pompă, la finele lui iulie.
În
prezent, pe tronsonul de 14 kilometri Murfatlar - Valu lui Traian se
circulă în ambele sensuri, însă pe câte un fir. De mâine se va circula
pe patru benzi, două pentru fiecare sens de mers.La inaugurare sunt
aşteptaţi să participe şi reprezentanţi ai Ministerului Transportului,
însă, până acum, ministrul Anca Boagiu nu şi-a confirmat prezenţa, aşa
cum a spus Cristian Becheru, manager de proiect la Asocierea Astaldi -
Max Boegl.
Cei care vin pe litoral pe Autostrada Soarelui urmează
vechiul drum spre mare (DN 22C Cernavodă - Constanţa) până la
Murfatlar. Aici este un nod rutier unde se intră pe tronsonul de
autostradă inaugurat la sfârşitul lunii iulie, pe care se merge până la
Valu lui Traian. De aici se pătrunde pe noua şosea de centură a
Constanţei, ce iese la Agigea şi continuă cu şoseaua litoralului DN39
Constanţa - Mangalia. În total, sunt 21,5 kilometri pe care ai liber la
drum.
Ultimul tronson, gata în iunie 2012
Din
Autostrada Soarelui mai este de finalizat sectorul cuprins între
Murfatlar - Cernavodă, cu o lungime de 30,5 kilometri. „Exproprierile au
fost făcute, iar porţiunea de autostradă va fi finalizată la sfârşitul
lunii iunie a anului viitor", a spus Cristian Becheru. Tronsonul cu cele
mai multe probleme este cuprins între Cernavodă şi Medgidia.
Compania
Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat
recent contractul de execuţie a acestei porţiuni de autostradă cu
Astaldi SPA - Max Boegl România SRL Cernavodă, după ce ministrul
Transporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu
francezii de la Colas pentru că lucrările erau întârziate.
Lungimea
totală a tronsonului de autostradă este de 20,5 kilometri, iar lucrarea
este garantată patru ani, cu doi ani mai mult faţă de cât prevedea
contractul anterior. Valoarea totală a contractului este de 116,4
milioane de euro, fără TVA. Lucrările sunt mai ieftine cu 60 de milioane
de euro faţă de valoarea contractului iniţial, cu firma Colas.
Totodată, termenul de finalizare a lucrării s-a redus de la 24 la 15
luni, autostrada urmând să fie deschisă traficului în vara lui 2012.
Istoricul autostrăzii
Construirea
Autostrăzii Soarelui a început în anii '80, iar primul tronson
Feteşti-Cernavodă (18 kilometri) a fost dat în folosinţă în 1987.
Construirea autostrăzii a continuat timid după căderea comunismului, iar
în 1993 s-a oprit de tot din cauza lipsei banilor. Cinci ani mai
târziu, lucrările au fost reluate, planul de finalizare fiind anul 2007.
Guvernele care s-au perindat la putere au decalat semnificativ
termenele de finalizare. În 2004, două tronsoane au fost deschise
traficului: Bucureşti-Fundulea şi Fundulea-Drajna Nouă (în total 106
kilometri). Tronsonul Drajna-Feteşti (37 de kilometri) a fost deschis
circulaţiei în 2007.