Start-up-ul GetPony din Cluj se extinde în Bucureşti cu serviciul de închirieri de maşini la minut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
GetPony  FOTO Facebook/GetPony
GetPony  FOTO Facebook/GetPony

După o jumătate de an, în care start-up-ul GetPony, demarat la Cluj, a ajuns la aproape 16.000 de curse efectuate, peste 2.500 de membri şi venituri de circa 10.000 de euro, antreprenorii Demis Ghindeanu şi Iulian Pădurariu anunţă extinderea în Bucureşti a serviciului de car sharing pe care îl oferă, în urma unei investiţii de circa 100.000 de euro.

Pentru început, doar angajaţii companiilor care funcţionează în clădirile de birouri vor putea împrumuta o maşină pentru deplasările zilnice de serviciu.

Inspiraţi de modelele de car sharing din străinătate, precum Car2Go al lui Daimler şi DriveNow al celor de la BMW, Demis Ghindeanu şi Iulian Pădurariu au lansat, anul trecut, la Cluj, Pony Car Sharing, prima firmă din ţară care permite oricui să împrumute o maşină din flota pusă la dispoziţie de firmă, cu ajutorul unei aplicaţii descărcate pe telefonul mobil.

Strict tehnic, serviciul GetPony le oferă utilizatorilor de smartphone-uri posibilitatea de a închiria pe termen scurt o maşină pentru a se deplasa în oraş. Utilizatorii pot conduce maşina prin oraş şi o pot lăsa pe orice loc de parcare legal din zona de acoperire, închiderea maşinii fiind comandată tot din aplicaţie. Cei care închiriază o maşină în acest sistem plătesc efectiv doar minutele de folosire, de la deschiderea portierei la puncutul de plecare, până la închiderea portierei, la destinaţie.

În şase luni, start-up-ul GetPony, care are o flotă de 50 de maşini Smart şi Volskwagen Up, a ajuns la aproape 16.000 de curse efectuate, numărul de membri a depăşit 2.500, iar încasările sunt de circa 10.000 de euro, evoluţie care i-a încurajat pe fondatori să se gândească la extinderea serviciului şi în alte oraşe.

Primul pe listă este Bucureştiul, unde clienţii vizaţi sunt firmele din clădirile de birouri, iar serviciile oferite presupun preluarea şi returnarea maşinii într-o zonă fixă (station based car sharing), urmând ca afacerea să se extindă, anul viitor, şi în Timişoara, Constanţa şi Iaşi.

„În Bucureşti, vrem să oferim o alternativă la automobilele din flota proprie a companiilor. Obiectivul nostru este să asigurăm un cost lunar sub nivelul unei rate de leasing. Considerăm că serviciul are potenţial de dezvoltare pentru Bucreşti şi luăm în calcul să construim formule asemănătoare şi pentru complexele rezidenţiale de la marginea Bucureştiului. După orele de program şi în weekend maşinile vor putea fi folosite şi în sistem privat”, explică unul din fondatorii Pony, Demis Ghindeanu.

Acum, compania are în plan achiziţia, până la sfârşitul anului, a 15 modele BMW i3 care vor fi folosite într-o serie de programe în Cluj şi Bucureşti. ”Este un record pentru o astfel de achiziţie în România. Flota include atât automobile electrice cât şi range extender. Un automobil electric se poate dovedi o formulă facil de implementat – de fiecare dată cursa terminându-se cu returnarea maşinii la staţia de încărcare”, completează Demis Ghindeanu.

Serviciul adus în Bucureşti nu va fi taxat pe minut, ci pe perioada în care este împrumutată maşina.

Practic, ”firma va închiria maşina, de luni până vineri, între 9 şi 19, fără weekend. În acea perioadă, compania va decide care dintre angajaţii ei o folosesc. Oamenii îşi planifică intervale orare în care închiriază maşina, se folosesc de ea şi apoi aduc înapoi. Dacă vreun angajat vrea să plece cu ea acasă seara şi să o aducă înapoi dimineata, atunci De la ora 6 – 7 seara până a doua zi dimineaţă dacă vrei să pleci cu maşina de la birou va fi plăti din contul personal”, precizează Ghindeanu.

Fondatorii Pony vor ca, până la sfârşitul anului, să introducă serviciul şi în cartierele rezidenţiale din Capitală.  „Vom face un test într-un anume cartier rezidenţial. Cei care locuiesc în Cosmopolis, de exemplu, sunt încântaţi de serviciu”, spune  antreprenorul.

De menţionat că, în urmă cu trei săptămâni, în Băneasa Business & Technology Park a fost inaugurată cea mai puternică staţie publică de încărcare electrică (50kW) din Bucureşti,  unde funcţionează alte circa 16 staţii. Un BMW i3 se încarcă la această staţie de la zero în aproximativ 40 de minute (la o putere de 50 kW).

Maşinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească, unde vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu aproape 50% în primele şase luni din acest an, la 307 unităţi, faţă de 205, câte s-au vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate pe site-ul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite