VIDEO Accident aviatic în Munţii Apuseni. Dorin Ungur, şeful ISU Cluj: Romatsa ne-a dat coordonatele greşite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Raportul Inspectoarutului de Urgenţă Cluj pe 2013 a fost prezentat, joi dimineaţă, de către şeful ISU Cluj, Dorin Ungur. Prezent la conferinţa de presă a fost şi Ioan Rus, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale Cluj. Cei doi au făcut mai multe declaraţii legate de accidentul aviatic din Munţii Apuseni în care pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa.

Directorul STS Cluj, Ioan Rus, a declarat că localizarea avioanelor şi a telefoanelor nu este treaba serviciului pe care îl conduce şi că se abţine în a face alte comentarii până la finalizarea anchetei făcute în cazul prăbuşirii avionului medical care transporta organe pentru transplant şi care s-a prăbuşit în Munţii Apuseni, luni, 20 ianuarie.

„Nu este de competenţa STS să localizeze avioane şi telefoane. Îmi doresc din suflet ca în acest caz să se desfăşoare o anchetă ca să se afle adevărul legat de ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută. Îmi doresc din suflet să se spună adevărul, fără nicio problemă, şi nu dezinformări, nu minciuni, să se facă anchete. Nu ştiu cine a făcut aceste dezinformări, de unde au plecat“, a răspuns Ioan Rus jurnaliştilor care l-au întrebat dacă STS poate localiza telefoane.

Rus mai spune că a ştiut în jurul orei 21.00, cu aproximaţie, locul unde a picat avionul, iar asta datorită unei informaţii primite de la Romatsa. Acea informaţie a fost primită de la o cursă aeriană care zbura de la Cluj la Bucureşti şi a trecut deasupra avionului prăbuşit.

Şeful STS Cluj susţine că STS „pune la dispoziţia celor implicaţi în rezolvarea situaţiilor de urgenţă date spre localizarea apelului care sunt primite de la operatorii de telefonie mobilă, adică celula şi sectorul gsm unde e înscris telefonul“.

Potrivit acestuia, procedurile existente în caz de urgenţe au fost respectate de la A la Z „fără nicio problemă“ în cazul tragediei aviatice. Rus a mai transmis condoleanţe familiilor îndurerate şi însănătoşire grabnică medicilor răniţi în accident.

Şi şeful ISU Cluj, Dorin Ungur, a afirmat că s-au respectat toate procedurile de rigoare în astfel de situaţii şi că singurul lucru pe care acesta şi-l reproşează este că „nu s-a intervenit mai cu forţă“.

El a mai spus că a aflat de prăbuşirea avionului la 16.10 şi a început să dea telefoane, iar zece minute mai târziu echipele ISU au început să plece din Cluj. Ungur susţine că s-a cerut ajutorul armatei, apelându-se la vânătorii de munte din Huedin.

Trei ore trebuia să dureze intervenţia

Întrebat de jurnalişti în cât timp se ajungea la răniţi dacă erau corecţi localizaţi, Ungur a estimat că ar fi durat circa trei ore. Totodată, şeful ISU Cluj, Dorin Ungur, a mai spus că a primit coordonatele de la Romatsa şi că acelea nu erau corecte.

„Au fost nişte greşeli din cauza unei informăări nu tocmai exacte, dar noi nu am fost o verigă slabă. (..) N-am pus niciodată problema că va fi o greutate în a găsi epava. Veneam de la Satu Mare, de la o misiune de acolo, şi de la dispecerat mi s-a spus că au primit nişte coordonate care au fost date inclusiv echipajelor noastre care erau pe traseu. Şi cei de la Salvamont şi de la Transilvania Off-Road au avut aceleaşi coordonate care nici ele nu erau clare, corect. Primele coordonatele care au ajuns în dispecerat le-am primit de la Romatsa, la vreo 20-30 de minute de la producerea accidentului“.

Pe aceeaşi temă:

VIDEOStarea victimelor accidentului aviatic din Apuseni. Copilotul a fost operat la nas şi la picioare. Intervenţia a decurs bine

Copilotul Răzvan Petrescu este, astăzi, operat la nas şi la picioare, intervenţii amânate de vineri pentru ca starea pacientului să se îmbunătăţească. Celelalte trei victime ale accidentului aviatic din Apuseni sunt în stare bună, dar nu vor fi externate astăzi, spun medicii.

Rezultatele autopsiei pilotului Adrian Iovan şi a studentei, morţi în avionul care a aterizat forţat în Apuseni   Medicul Gheorghe Vieru, şeful IML Alba, a dat publicităţii, în urmă cu scurt timp,  rezultatele autopsiei efectuate la cei doi morţi în accidentul aviatic de la limita judeţului Cluj cu Alba, pilotul Adrian Iovan şi rezidenta.

EXCLUSIV Marius Pop, salvator în Apuseni: „112 e de vină pentru întârzierea de peste două ore. Coordonatele erau greşite“  „Ne-am dus la Crucea lui Iancu de două ori şi nu era absolut nimic. Am pierdut mai mult de două ore. Ştiţi cum i-am găsit? Am aflat că i-au găsit un pădurar. Noi am sunat la 112, fiind cu nişte localnici de-acolo care cunoşteau persoana respectivă. Chiar şi aşa, localnicii nu ştiau sigur care pădurar era pentru că sunt mai mulţi în acea zonă. Am reuşit să luăm numele pădurarului, am sunat la 112 şi am luat legătura telefonică cu el. Acesta ne-a spus exact unde se află. El nu a avut nevoie de GPS să ne spună, dar precizia a fost de ordinul metrilor“. a declarat Marius Pop, pentru „Adevărul“.

Victor Zota, coordonatorul Agenţiei Naţionale de Transplant: „Este inimaginabil că în anul 2014 să cadă un avion şi să nu-l găsească timp de şase ore”  „E inadmisibil că au fost descoperiţi atât de târziu. Ei trebuiau descoperiţi cu câteva ore mai devreme. Unde sunt echipajele noastre ISU?”, a fost reacţia lui Victor Zota asupra eficienţei autorităţilor.

FOTO VIDEO Reportaj din Apuseni: filmul tragediei aviatice, în care sute de săteni au încercat să-l salveze pe pilotul Adrian Iovan şi pe ceilalţi răniţi
Centrul comunei Horea din judeţul Alba, aflată undeva în creierii munţilor Apuseni, la limita cu Clujul, era înainte de miezul nopţii o „tabără“ unde s-au adunat medici de la SMURD şi de pe ambulanţe, salvamontişti, pompieri, jandarmi, dar şi oameni din satele învecinate ca să îi găsească pe cei şapte pasageri ai avionul căzut în pădure.

FOTO EXCLUSIV Tragedia aviatică din Apuseni: Adrian Iovan şi o rezidentă au murit. Medicii din Cluj: ceilalţi cinci răniţi sunt internaţi la Terapie Intensivă. Pilotul Adrian Iovan, aflat la bordul aparatului de zbor care a aterizat forţat, luni, în Munţii Apuseni, a murit. La câteva minute, rezidenta din acelaşi avion a murit. Avionul, care efectua o cursă medicală de la Bucureşti la Oradea, a forţat aterizarea într-o pădure de la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor. La bord se aflau patru doctori, o rezidentă şi doi piloţi, care urmau să aducă în Bucureşti mai multe organe pentru transplant. 

Mărturii din avionul groazei. Unul dintre medicii supravieţuitori: „Ne-am prăbuşit, sunt întins pe pământ, abia respir”. Medicul Valentin Calu, rănit în accidentul aviatic din Munţii Apuseni în care pilotul Adrian Iovan a murit, a sunat-o imediat după prăbuşire pe directoarea medicală a Spitalului Elias, Dana Safta, şi i-a transmis starea în care se află.

Cine a fost Adrian Iovan, pilotul care a murit în tragedia aviatică din Apuseni. Pilotul Adrian Iovan, în vărstă de 54 de ani, cel care a murit luni seară în urma unui accident de avion din Munţii Apuseni, avea la activ zeci de ani de zbor, fiind unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România. Adrian Iovan hotărâse cu mai mulţi ani în urmă să efectueze curse private pentru a-şi suplini veniturile.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite