Lenjeria intimă made in Cluj, ceva ce n-a văzut Parisul
0Peste 500 de mărci de prestigiu din toată lumea au fost prezente la Salonul Internaţional de lenjerie din capitala modei, iar Jolidon a fost singura firma românească prezentă. Delegaţia Jolidon a revenit, ieri, de la Paris aducând primele comenzi externe. În 2009, firma producătoare de lenjerie a vândut mai mult în străinătate decât în ţară.
Salonul Internaţional de lenjerie din Paris a avut loc între 23 şi 25 ianuarie
În primul rând, pentru prima oară în cele 47 de ediţii de când se organizează Salonul Internaţional de lenjerie de la Paris (SIL), manifestarea s-a desfăşurat împreună cu saloane prestigioase de profil, Pret a Porter, Accesoire Avenue, Eclat de Mode, Maroquinerie, Who`s Next, Interfiliere. Tot la categoria schimbări, organizatorii au renunţat la această ediţie la competiţia între firmele de specialitate, la care Jolidon a cucerit importante titluri în ultimii ani. Explicaţia: organizatorii doresc să transforme salonul într-un eveniment destinat marelui public, într-o locaţie prestigioasă din Paris. Timpul fiind scurt, s-a preferat înlocuirea competiţiei cu o petrecere şi cu o prezentare de pijamale.
Jolidon a dus la Paris noile colecţii Fashion, Clandestine şi Prelude (marca de lux), dintre care organizatorii şi stiliştii au ales 15 produse pentru prezentarea oficială care a avut ca temă tendinţele modei toamnă iarnă 2010-2011. Lenjeria Jolidon a mai fost prezentată şi la manifestările Body Unlimited şi Very Couture.
500 de mărci din toată lumea
Peste 500 de mărci de prestigiu din domeniul lenjeriei din toată lumea au fost prezente la Paris, iar Jolidon a fost singura firma românească prezentă. Pe parcursul manifestării au fost înregistraţi peste 20.000 de vizitatori. Zona în care a fost dispus standul Jolidon denumită „Be Essential“ a inclus mărci prestigioase, printre care Chantelle, Roberto Cavalli, Alexander McQueen, John Galliano, Aubade, Lise Carmel, Simone Perele.
Seducţia se caută
Andreea Duma, managerul de proiect al grupului Jolidon, ne-a relatat că impactul prezenţei în capitala Franţei a fost bun. „Semnalele de pe piaţă sunt pozitive şi ele s-au concretizat deja în comenzi”, spune Duma. Deplasarea a fost o ocazie, alături de prezentarea noilor colecţii, de contact cu furnizorii de materii prime şi de consolidare a imaginii de marcă. Duma a explicat efectele crizei asupra activităţii de profil: „O atenţie mult mai mare asupra elaborării colecţiilor, în alegerea furnizorilor, un studiu mai atent al cererii şi al clientului final din toate punctele de vedere.“ De asemenea, tendinţele care au rezultat din colecţiile prezentate la salon au arătat produse cât mai speciale, atât ca design, cât şi ca materiale, o atenţie sporită asupra calităţii şi a preţului. „Există şi tendinţa spre produse de seducţie, spre care Jolidon s-a orientat încă din anul trecut, cu brandul Clandestine. În acest an, Clandestine a avut şi trei produse noi pentru bărbaţi“, a mai spus Duma.
Revenire şi prudenţă pentru noul an
Olga Stanciu, directorul de vânzări al firmei Jolidon ne-a declarat că firma s-a orientat spre export, pentru a contracara scăderea din cauza crizei. „Anul 2009 a fost un an împovărător. S-au reuşit totuşi creşteri spectaculoase în Irlanda, Finlanda, Germania, Polonia (100 la sută), Cehia (45 la sută) şi chiar şi Coreea de Sud. Important este că mergem înainte şi că venim optimişti de la expoziţia de la Paris, unde am stat alături de grei. Am avut ocazia de a cunoaşte noi clienţi şi de a valorifica marca“, a mai explicat Stanciu. Directorul a mai precizat că dacă în anul 2008 reţeau de magazine din ţară era superioară exportului, se pare că în anul 2009 balanţa s-a inversat.
Cifra de afaceri a firmei a scăzut cu 12 la sută în anul 2009, faţă de anul precedent, la 101,6 milioane lei, în special datorită scăderii pieţei interne. exportul a înregistrat o creştere globală de 2,2 la sută, ne-a mai spus Stanciu. Pentru anul 2010, Stanciu spune că se pune în continuare problema creşterii exporturilor, în special în zone din Asia şi America de Sud, unde se aşteaptă creşteri mari ale consumului. "China şi India prevăd creşteri mari şi în acest an".
Jolidon, premiat anul trecut
Marca Prelude lansată la ediţia anterioară a manifestării pariziene a obţinut două trofee, în competiţia Ultralenjerie din cadrul Salonului Internaţional de lenjerie din Paris. Modelul unicat a obţinut atunci premiile juriului şi ale publicului, desăvârşind recunoaşterea internaţională a mărcii, după un câştig similar cu două ediţii anterioare în umră. Modelul „Dama cu camelii“ primise şi el premiul juriului în 2006.