Încep lucrările la autostrada Sebeş-Turda

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tronsonul Sebeş-Turda este finanţat din fonduri europene.
Tronsonul Sebeş-Turda este finanţat din fonduri europene.

Lucrările la autostrada Sebeş-Turda vor fi demarate la 10 mai, conform declaraţiilor făcute de ministrul Transporturilor, Dan Şova.  Tronsonul are o lungime de 70 de kilometri, iar preţul pe kilometru este de 6 milioane de euro.

Întrebat dacă autostrada Sebeş-Turda va fi terminată în timp util şi dacă nu există riscul să se piardă banii europeni, ministrul Transporturilor a răspuns că nu există niciun risc, deoarece legislaţia europeană permite să se opteze pentru "fazarea geografică şi tehnologică a oricărui proiect", transmite corespondentul MEDIAFAX. "Pe 10 mai la Turda vom da ordinul de începere a lucrărilor pe Sebeş-Turda. (...) Nu există niciun risc să se piardă bani europeni. În memorandumul care priveşte strategia de absorbţie, conform legislaţiei europene, ni se permite ca în septembrie 2015, văzând exact care este stadiul de construcţie, să optăm pentru fazarea geografică şi tehnologică a oricărui proiect. Deci, dacă Sebeş -Turda nu se termină până în decembrie 2015, este suficient să informăm Comisia Europeană despre părţile pe care reuşim să le finalizăm, urmând ca restul să fie terminat din banii aferenţi lui 2014 - 2020. Este o procedură foarte simplă, verificarea comisiei vine în martie 2017 şi nu se pierd bani, tocmai de aceea s-a votat şi memorandumul pentru a se vota strategia de absorbţie", a afirmat Şova la o conferinţă de presă susţinută, joi, în Alba.

6 milioane de euro pe kilometru

Întrebat dacă mai sunt probleme cu licitaţiile organizate pentru această autostradă, Şova a răspuns că pentru loturile 3 şi 4 s-au semnat contractele şi se dă ordinul de începere a lucrărilor, iar pentru 1 şi 2 vor mai fi făcute două reevaluări foarte simple, care se vor finaliza în cinci sau şase săptămâni. CNADNR a selectat în decembrie 2013 constructori români, italieni şi austrieci pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, iar preţul pe kilometru este de 6 milioane de euro. În aprilie, după ce instanţa a respins contestaţiile privind loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda, CNADNR a semnat contractele pentru proiectarea şi execuţia acestora, constructorii italieni şi austrieci selectaţi urmând să primească, în total, 1,1 miliarde lei (aproape 250 milioane euro), inclusiv TVA, pentru aceste proiecte. 

85% fonduri europene

Contractul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA. Al patrulea tronson al autostrăzii, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct - PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA. Pentru celelalte două tronsoane se aşteaptă hotărârea instanţei. Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi bani de la bugetul de stat.

Citeşte şi

A început campania electorală: se reiau lucrările la Autostrada Transilvania

Sectorul Gilău-Mihăieşti al Autostrăzii Transilvania are certificat de urbanism

Comarnic-Braşov este cea mai scumpă autostradă din România şi printre cele mai scumpe din Europa

FOTO VIDEO Şova, la inaugurarea celei mai scumpe centuri ocolitoare din ţară: „Am deschis centura, urmează ancheta“

O tânără de 23 de ani, reprezentanta statului în Adunarea Acţionarilor a CNADNR

Cine e folclorista care conduce Anticorupţia lui Liviu Dragnea

Centura Vâlcele-Apahida va scoate 14.000 de maşini din oraş

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite