Traseul liniei expres de navetă
0Linia express 783 are 14 staţii la fel ca şi un traseu normal al unui autobuz obişnuit
Chiar dacă linia express de autobuz care leagă Aeroportul Internaţional Otopeni de Capitală pleacă de la Piaţa Unirii nu există nici o harta care să indice acest lucru, punând astfel în dificultate orice străin care va vrea să folosească Regia Autonoma de Transport Bucureşti. Capătul maşinilor 783 arată ca o haltă de maxi taxi din comuna Pantelimon, fiind evidenţiată printr-o pancarta de aproximativ 50 de cm pe 20 pe care scrie de unde pleacă şi unde ajung vehiculele. Dacă vrei să ştii când vin maşinile sau traseul trebuie întrebaţi băieţii care se ocupa de parcarea din staţie, pentru că nu există nici un grafic sau alta informaţie de acest gen. Mai există de altfel şi o toaletă ecologică în staţie, ca în orice capitală europeană, în care dacă nu eşti atent te poţi rasturna cu ea.
14 staţii de linie express
Dacă vezi prin oraş o maşină 783 nu ai cum să iţi dai seama că este linie express decât dacă te uiţi foarte atent la colţul din stânga al parbrizului. Dar oricum nu contează pentru că opreşte la fel de des ca o maşina obişnuită a RATB. Preţul biletului este singurul lucru care face diferenţa între o cursă normală şi express-ul: un bilet costă 3.5 lei. Autobuzele opresc mai des chiar înafara Bucureştiului, aproximativ jumătate din staţii sunt în comunele Otopeni şi Băneasa.
Un traseul complet se parcurge în mai puţin de o oră de mers, adică de la 17.38 Piaţa Unirii – 18.28 Aeroportul Otopeni, iar la întors aproximativ tot o oră a durat cursa.
Plecările şi Sosirile din aeroport
RATB-ul a găsit o soluţie pentru a evita coliziunea cu pasagerii care urcă şi coboară la aeroport, pentru că prima oprire este la terminalul Sosiri şi apoi la Plecări. “Dăm două turre la Plecări şi Sosiri pentru a nu încurca pasagerii, când intrăm prima dată ne încadrăm pe sensul doi de mers”, a explicat şoferul maşinii Ghiţă Repede. El a adăugat că “toneta de bilete din aeroport este deschisă până la ora 21.00”.