Ride-Test Mercedes Citaro
0să-l înlocuiască pe vechiul DAF. Citaro, un autobuz cu personalitatePentru a "simţi" primele diferenţe între cele două autobuze nu trebuie să te apropii prea mult. Experienţa acumulată de
să-l înlocuiască pe vechiul DAF.
Citaro, un autobuz cu personalitate
Pentru a "simţi" primele diferenţe între cele două autobuze nu trebuie să te apropii prea mult. Experienţa acumulată de cei de la Mercedes cu modelele mai vechi a fost pusă în valoare la dezvoltarea noului model şi asta se vede. Citaro este un autobuz cu personalitate. Primele lucruri care se observă sunt construcţia modulară şi designul modern, rotunjit, faţă de aspectul de cutie pătrăţoasă a DAF-ului, ca şi vitrarea mai generoasă a Mercedesului. Un alt aspect care-ţi sare în ochi este garda la sol. Citaro beneficiază de un sistem de suspensie hidraulică high-tech, care îi permite să "îngenuncheze" în staţii până la nivelul bordurii. Astfel, pasagerii, inclusiv cei cu handicap fizic, pot "trece" în autobuz, în loc să urce. Dezavantajul este evident şi el. Mercedesul nu poate face curse pe străzile rupte în două şi pline de tranşee, de care Capitala abundă.
Rafinament şi linişte în habitaclu
Habitaclul noului Citaro se distinge, în primul rând, prin aspectul îngrijit al finisărilor. Nu există lufturi la uşi pe unde să adie vântul, geamurile nu sunt lipite "la garaj" cu silicon, izolaţiile dintre spaţiul şoferului şi al pasagerilor nu sunt făcute cu burete din târg, culorile şi detaliile sunt atent alese şi creează o atmosferă plăcută. După ce te aşezi pe scaunul ergonomic şi ceva mai comod decât al DAF-ului, primul lucru care te surprinde este o voce feminină care te anunţă ce staţie urmează şi ce alte linii de legătură vei găsi acolo. Chiar dacă pare mai lat decât DAF-ul, un capitol la care Citaro îi este inferior este spaţiul pe culoar. Un compromis făcut pentru aspect. şi încă un lucru: în interior este linişte. Nu se aud zdrăngăneli, şuruburi desfăcute care să bată în caroserie, scârţâit de frâne sau uşi care joacă în lăcaşuri. Să vedem cât va dura.
Infuzie de tehnologie
Infuzia de tehnologie pe care a primit-o Mercedesul este evidentă şi la capitolul motorizări. Dotat cu un propulsor diesel Euro 3 de ultimă generaţie, cu şase cilindri şi injecţie directă, capabil să dezvolte 280 de cai, şi cu o cutie de viteze automată cu 4 sau 6 rapoarte, Citaro se strecoară prin traficul bucureştean într-o linişte absolută. şi chiar dacă este mai corpolentă decât DAF-ul, noua achiziţie a municipalităţii pare mult mai agilă şi dispusă să fenteze maşinile mici. Citaro stă bine şi la capitolul sisteme electronice. Autobuzul este dotat cu ABS, ASR, EBS, computer de bord, care memorează parametrii ce ţin de siguranţa circulaţiei şi de buna funcţionare a vehiculului, cu posibilitatea descărcării automate a datelor la intrarea în autobază, prin sistem Bluetooth, sistem GPS care poate vizualiza ruta şi comanda anunţurile de staţie pentru pasageri. Plus un post de conducere ergonomic care reglează automat poziţia scaunului şi înălţimea volanului, un display de bord cu afişarea parametrilor funcţionali şi sistem de alarmare în caz de avarii. În concluzie, Citaro, introdus în Capitală la exact 100 de ani după tramvaiul cu abur, are toate şansele să câştige respectul pasagerilor.
Casetă tehnică:
Capacitate pasageri: 106
Locuri pe scaune: 27
Locuri în picioare: 79
Lungime cu tot cu spoilere: (m)11,950
Înălţime: (m) 3,009
Lăţime: (m) 2,550
Înălţime treaptă faţă: (mm) 320
Înălţime treaptă centru: (mm) 340
Înălţime interioară: (m) 2,313
Rază de bracare: (m) 21,542
Greutate: (kg) 10.938
Preţ: 188.164 euro