Bucureşti: Conflictul de la Ateneu, în faza represalii-ameninţări
0Într-un comunicat remis redacţiei se menţionează că ex-managerul Filarmonicii “George Enescu”, Cristian Mandeal, a trecut la represalii, deşi promisese, înainte de a-şi depune demisia, că aşa ceva nu se va întâmpla.
Cum nici din partea ministrului Culturii, Theodor Paleologu, nu a venit niciun semn, deşi în urmă cu o săptămână, promisese, în faţa orchestrei, că va căuta soluţii, protestatarii au adresat, prin comunicatul menţionat, o scrisoare deschisă, către presă.
În comunicat se menţionează următoarele:
„Cei 87 de muzicieni declară că dacă ministrul nu va lua decizii în cel mai scurt timp în favoarea membrilor Filarmonicii şi dacă nu va răspunde solicitărilor membrilor orchestrei, vor urma dezvăluiri însoţite de acte doveditoare despre managementul defectuos “asigurat” de Cristian Mandeal şi Nicolae Licareţ.
Mai mult, orchestra deplânge faptul că managerul Cristian Mandeal a demarat o campanie de denigrare a muzicienilor.
Primul pe lista managerului dirijor a fost flautistul Cătălin Opriţoiu, cel care a avut curaj să povestească ministrului, lunea trecută, pe scenă, problemele muzicienilor legate de “tripleta” formată din concert maestul Anda Petrovici, dirijorul Cristian Mandeal şi directorul artistic, Nicolae Licaeţ.
Domnul Opriţoiu este lector universitar la Universitatea Naţională de Muzică, doctor în muzică, absolvent al unui master al clasei de solistică în cadrul Universităţii de Muzică şi Teatru din Munchen ,câştigator a numeroase premii naţionale si internaţionale şi solist în cadrul multor ansambluri muzicale (anexe). Ultimul concert important la care şi-a adus contribuţia ca artist, a fost în Japonia. Orchestra Filarmonicii ”G. Enescu” l-a avut ca solist instrumentist , alături de celebra soprană Sumi Jo, în cadrul concertului de la Tokio Suntory Hall, cea mai mare sală de spectacole din Asia, unde a fost ovaţionat la scenă deschisă de peste 3.000 de spectatori.
Succesul artistic al flautistului nu l-a împiedicat pe managerul Cristian Mandeal să nu-i mai prelungească acestuia contractul individual de muncă.
În loc să fie consultat , aşa cum prevede Codul Muncii (art. 80 al. 3), flautistul a primit un contract modificat grosolan cu pixul (anexa) în care i se mai solicită serviciile artistice pentru încă doar trei luni (până la 31.12.2009).
Actul oficial i-a fost adus la cunoştinţă în data de 1 octombrie, cu toate că este datat şi semnat pe 1 septembrie 2009.
Toţi ceilalţi instrumentişti cu contracte pe perioadă determinată au semnat documente care le asigură încă 12 luni de activitate artistică la Filarmonica “G. Enescu”, flautistul fiind singurul artist căruia managerul nu i-a mai solicitat serviciile.
Aceste represalii să se refere oare la activitatea şi valoarea profesională a flautistului Cătălin Opriţoiu sau la faptul că acesta a exprimat, în faţa ministrului Theodor Paleologu şi a conducerii Filarmonicii, poziţia întregii orchestre?
Pe această cale, muzicienii îşi afirmă susţinerea totală faţă de colegul lor.
Rugăm publicul să arate înţelegere dacă vor urma acţiuni care să perturbe activitatea orchestrei.
Orchestra Filarmonică George Enescu”