Braşov: „Bijuteriile“ pe patru roţi s-au întrecut la Braşov
025 de autovehicule de pe vremea bunicilor au participat la prima ediţie a Kronstadt Classic Rally. Evenimentul s-a desfăşurat între Ghimbav şi Sâmbăta de Sus. Maşinuţele clasice au putut fi admirate şi în Piaţa Sfatului. FOTOGALERIE
Participanţii au venit din toată ţara, în semn de afiliere cu toţi iubitorii de maşini vechi. Ei şi-au expus „bijuteriile“ şi si-au exprimat bucuria de a se revedea. La competiţie au venit colecţionari din toate colţurile ţării, dar şi un pasionat din Italia, Aldo Sporza (60 de ani), care a concurat pe un Morgan Plus 8 decapotabil, din 1980. Cea mai veche maşină din competiţie a fost o Skoda 1100, din 1939, care îi aparţine lui Răzvan Bădulescu (35 de ani), un tânăr pasionat de „vechituri“, din Bucureşti.
O singură prezenţă feminină
Mirela Niţu (37 de ani), singura prezenţă feminină de la raliurile şi paradele de maşini vechi din Braşov, a spus şi de această dată „prezent“, concurând cu un Opel GT din 1969. Maşina a costat-o 10.500 de euro. „Am făcut sacrificii, am strâns bani şi mi-am cumpărat-o. A costat foarte mult, dar a meritat toţi banii. Am venit cu ea pe patru roţi din Germania şi nu aş vrea să o schimb pentru nimic în lume“, spune femeia.
Dacia, pasiune de familie
Familia Crainiciuc a bătut cale lungă cu o Dacia 1300, din Suceava până în Braşov, pentru participa la raliu . Dănuţ Crainiciuc, capul familiei are o pasiune nebună pentru autoturismul autentic şi spune că nu ar da-o nici pe cea mai luxoasă maşină. „Am trei Dacii în curte şi sunt foarte mândru de ele. Pot spune că sunt un împătimit al acesti mărci. Până la urmă tot eu sunt şi dacă mă urc într-o Dacie şi dacă mă urc într-o maşină de lux, am aceeaşi valoare“, declară Dănuţ Crainiciuc. Bărbatul şi-a „virusat“ întreaga familie cu dragostea pentru Dacii, soţia sa fiind alături de el pe post de copilot la toate competiţiile.
Cea mai „bătrână“ maşină
Cel mai vechi exemplar al competiţie îi aparţine lui Răzvan Bădulescu (35 de ani), un tânăr din capitală care susţine că întotdeauna a avut probleme cu maşinile noi, în schimb, cele vechi i-au fost întotdeauna „prietene“. Bărbatul are în garaj două maşini de epocă, o Skoda 1100, din 1939 şi un Fiat 1100, din acelaşi an. El spune că a învestiti foarte mulţi bani pentru a le avea, dar şi mult timp şi pasiune. „Am venit cu o Skoda 1100, din 1939, cea mai veche dintre cele care s-au strâns aici. Am achiziţionat maşina de la fostul propritar din Bucureşri, era într-o stare foarte jalnică, uitată într-un garaj“. După o muncă de patru ani am recondiţionat-o, investiţie de peste 10.000 de euro“, spune pasionatul. Răzvan a desfăcut maşina şurub cu şurub pentru a o reface.
Concurs simbolic
Kronstadt Classic Rally a constat în parcurgerea unui itinerariu prestabilit, fără a depăşi viteza de 50 de kilometri pe oră. Au mai fost o serie de probe speciale de zi şi chiar şi de noapte. „Am organizat acest eveniment în primul rând pentru a ne vedea şi a discuta despre maşini, pentru că suntem toţi prieteni. Restul este simbolic, cred că nimeni a venit ca să câştige“, ne-a spus Gabriel Gordea, organizatorul evenimentului.