Exclusiv: Restaurantele brăilene lustruiesc lacătele/Citeşte aici ce strategii pregătesc administratorii pentru a supravieţui crizei
0După Crăciun şi Revelion, mulţi patroni spun că vor trage obloanele, fiindcă nu vor mai avea bani să întreţină localurile de lux. Resturantele cu ştaif, unde arta culinară literă de lege, au din ce în ce mai puţini clienţi şi adminstratorii care nu şi-au pregătit strategii economice de supravieţuire se pregătesc să capituleze.
Banii tot mai puţini în buzunare îi ţin tot mai departe pe brăileni de restaurantele unde, măcar o dată pe lună, ieşeau cu familia. Până în postul Crăciunului, patronii se mai scot cu nunţile. După sărbători, însă, pentru mulţi va fi din ce în ce mai greu să strângă sumele necesare întreţinerii şi plăţilor salariale.
„Clienţii sunt tot mai puţini, viaţa a devenit mai scumpă şi tot mai puţini oameni îşi permit să ne deschidă uşile. Noroc cu nunţile care aduc bani mai ales în weekend. În rest, doar câţiva clienţi pe zi. Practic, bucătăria o ţinem deschisă degeeaba pentru că sunt zile în care nu servim decât băuturi", ne-a declarat Marina Cojocaru, de la restaurantul Minion.
Succes cu ofertele
„Dacă nu ar fi să avem profilul nostru cu programe artistice, profil care a început să fie tot mai des copiat de alte restaurante, probabil că am fi fost de mult timp închişi. Oricum, după petrecerile de sfârşit de an, va fi foarte greu. Costurile de întreţinere, pentru utilităţi, cu personalul, sunt destul de mari aşa că este posibil să adoptăm o variantă cu program numai în weekend-uri", ne-a declarat Răvan Popescu, de la Old City Cafe.
Patronii şi responsabilii de restaurante au început deja să se gândească la metode prin care să acţioneze pentru a-şi păstra afacerile şi după sărbători. Cei mai mulţi merg pe strategia paşilor mici dar siguri.
„După sărbători, am stabilit un sistem prin care aprovizionarea să se facă ritmic dar în cantităţi mult mai mici. Dacă băuturile nu prezintă o problemă având termen de garanţie foarte lungi, produsele alimentare trebuie să fie mereu proaspete. Aşa sperăm să ieşim din iarnă", ne-a declarat Alina Surdu, de la restaurantul plutitor „Dor de Flori".
Bodegile, din nou, sunt „fruncea"
Există şi un revers al medaliei, pentru că bodegile de cartier unde consumatorii „profesionişti" şi cu bani puţini opresc pentru „una mică" o duc din ce în ce mai bine. Au succes şi pentru că preţurile sunt mici, iar cei care altădată le evitau, cu nasul pe sus, acum le calcă pragul pentru o bârfă cu amicii şi o cană de vin fiert.