După un an de întârziere, CFR anunţă finalizarea lucrărilor la Gara Bistriţa Nord

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gara Bistriţa Nord trebuia să fie gata anul trecut FOTO: Bianca Sara
Gara Bistriţa Nord trebuia să fie gata anul trecut FOTO: Bianca Sara

CFR  a anunţat  că s-au încheiat lucrările de modernizare ale gărilor Bistriţa-Nord, Slatina, Reşiţa Sud, Zalău, Giurgiu Oaş şi Botoşani. Toate aceste proiecte sunt finanţate din fonduri europene, valoare contractului ajungând la aproape 120 de milioane de lei.

După ce a prelungit termenul de finalizare a lucrărilor cu un an, CFR anunţă în sfârşit finalizarea lucrărilor la Gara Bistriţa-Nord. Deşi instituţia a făcut deja recepţia, oficialii din judeţ încă nu au făcut o inaugurare oficială.

Lucrările de modernizare a Gării Bistriţa-Nord au început în 2012, valoarea acestora ajungând la 56,5 milioane de lei. Acestea au presupus transformarea totală a clădirii care găzduieşte casele de bilete, toaleta, precum şi peroanele sau spaţiile de odihnă din exterior.

Gara Bistriţa a fost inaugurată în 1886, acelaşi an în care a fost pusă în funcţiune calea ferată care leagă judeţul Cluj de Bistriţa-Năsăud. Aceasta avea drept scop dezvoltarea exploatării zăcămintelor de fier de la Rodna. Pentru ca această gară să fie ridicată a fost nevoie de permisiunea guvernului ungar.

Preţ de 100 de ani, clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa nu a avut parte de renovări majore, ultimele modificări fiind făcure în anul 1996, chiar când şi-a sărbătorit centenarul. S-au modificat atunci casele de bilete sau sala de aşteptare, la recepţia lucrărilor fiind prezent şi Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor.



Vă mai recomandăm:

Gara Bistriţa, construită pentru sprijinirea mineritului de la Rodna. La aproape 130 de ani de la inaugurare îşi schimbă faţa

Termenul de finalizare a Gării Bistriţa Nord, prelungit. Întârzierile se datorează constructorului


 

Bistriţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite