Reacţia Orange despre factura de peste 70.000 de lei după accesarea unui link suspect
0Cazul femeii din Sighetu Marmaţiei, Maramureş, care s-a trezit cu o factură de peste 70.000 de lei la mobil a atras atenţia asupra fraudelor ce pot fi săvârşite în mediul online. Compania de telefonie mobilă Orange a transmis către „Adevărul“ o declaraţie în care susţine că nu are control asupra conţinutului accesat de clienţi, întreaga responsabilitate revenindu-le acestora.
Compania de telefonie mobilă Orange a transmis un punct de vedere cu privire la cazul femeii din Sighetu Marmaţiei – Maramureş, care a primit o factură în valoare de peste 70.000 de lei, după ce fiul ei a accesat un link suspect.
Reprezentanţii companiei arată că atacurile cibernetice sunt din ce în ce mai sofisticate, iar responsabilitatea pentru conţiutul accesat le revine clienţilor.
“Compania informează constant, atât prin intermediul reprezentanţilor săi, cât şi prin cel al canalelor publice de comunicare, asupra atacurilor cibernetice care au devenit din ce în ce mai sofisticate. Măsurile, pentru a fi în siguranţă online, trebuie luate cu celeritate şi de către clienţi. Clienţii sunt singurii care au control asupra conţinutului pe care îl accesează prin intermediul dispozitivelor proprii, care, în cazurile nefericite în care ajung să fie virusate, pot genera costuri semnificative”, se arată în punctul de vedere transmis pentru Adevărul.
De asemenea, compania afirmă nu poate interveni în conţinutul accesat de clienţi.
Atenţie la link-urile suspecte
„Orange nu are control şi nu poate interveni în conţinutul pe care clienţii aleg să îl acceseze, responsabilitatea aparţinând în totalitate utilizatorilor.
Încă o dată, facem apel la clienţi să fie atenţi şi să nu acceseze linkuri suspecte, pagini web ori alte medii online care nu par a fi conforme. De asemenea, să folosească metode de protecţie pentru dispozitivele mobile”, mai arată documentul.
Factură de aproape 15.000 de euro la telefonul mobil, după accesarea unui link necunoscut
De asemenea, maramureşeanca nu este singura care trece prin această experienţă, reprezentanţii companiei arătând că şi alţii au păţit-o la fel, deşi numărul lor este foarte mic.
„Regretăm experienţa clientei care a ajuns în atenţia dumneavoastră. Un număr foarte mic de clienţi au fost afectaţi de acelaşi virus şi au facturi mai mari decât normal. Cazurile sunt tratate individual şi facem tot posibilul pentru a găsi soluţii în favoarea clienţilor. În acelaşi timp, luăm măsuri pentru ca acest tip de situaţie să nu se repete.”, spune compania.
Vă reamintim cazul femeii din Sighetu Marmaţiei, care a primit o factură în valoare de 70.111,19 lei pentru telefonul mobil pe care îl utiliza fiul ei. Soţul acesteia a relatat pentru „Adevărul“ că fiul lor a accesat un link, după care telefonul a început să sune constant. La final de lună, potrivit anexei la factură, de pe numărul de telefon s-au transmis 61.531 de mesaje, au fost convorbiri ce însumează 1.006 ore şi 34 de minute şi s-a făcut trafic de date de 23.180.900 KB.
Vă recomandăm să mai citiţi şi:
„Mica Veneţie” de la Gurile Dunării suportă greul bătăliei pentru Insula Şerpilor