„Managementul relaţionării cu presa“, curs în premieră al CCD Bacău, predat de jurnalistul Constantin Dănuţ Căldăraru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Curs pentru buna relaţionare a profesorilor cu mass-media FOTO Mircea Merticariu
Curs pentru buna relaţionare a profesorilor cu mass-media FOTO Mircea Merticariu

„Managementul relaţionării cu presa“ este cursul de formare  continuă, organizat în premieră, la sfârşitul săptămânii trecute, de Casa Corpului Didactic din Bacău, la Colegiul "Mihai Eminescu".  Orele au fost ţinute de  Constantin Dănuţ Căldăraru, militar şi jurnalist, membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România.

Pe parcursul celor 40 de ore, peste 30 de cursanţi au parcurs modulele: ”Strategii de monitorizare, măsurare şi înregistrare a evenimentelor media”, ”Tactici de moderare, facilitare şi creare de genuri publicistice” şi ”Managementul relaţionării cu presa şi al comunicării publice”. Danuţ Căldăraru a făcut o prezentare generală a peisajului jurnalistic local şi naţional, luând în calcul toate mijloacele mass – media. De asemenea, a remarcat rolul pe care presa, în general, îl are în raport cu activitatea şi profilul instituţiilor, care se ocupă de educaţie şi formare.
Managerul unei astfel de organizaţii trebuie să fie un bun comunicator, aşadar, una din funţiile sale, fiind îndeplinită. Relaţionarea cu reprezentanţii mass – media, nu poate fi decât sugerată. Ea se bazează pe umanism şi profesionalism. ”Misiunile managerilor şcolari devin sensibile, tocmai din cauza retoricii mediei universale. Cunoaşterea stilurilor funcţionale valide în comunicarea mediei scrise şi a celei audiovizuale, creează premisele unui succes de lungă durată, echivalent cu o consideraţie publică incontestabilă. Relaţiile organizaţiei şcolare cu mass-media, nu se pot construi decât pe o planificare ştiinţifică, pe cunoaşterea tehnicilor de comunicare publică, precum şi pe realizarea unei filozofii relaţionale în rândurile membrilor instituţiei. Ziarul, radioul sau televiziunea pot lansa în universul comunicării mesajele pe care managerul le apreciază drept organizate, argumentate şi armonizate”, consideră dr. Constantin Dănuţ Căldăraru.

Astfel, presa scrisă, radioul şi televiziunea devin aliatele organizaţiei şcolare, atunci când îşi fac ştiută preocuparea pentru integrarea lor  în viaţa socială a comunităţii, sau pentru informarea masei comunitare despre misiunile, finalităţile şi propriile strategii de predare-învăţare-evaluare. Discursurile mass-mediei devin imediat vectorii de imagine a organizaţiei şcolare. Şcoala, pentru a îşi însuşi noi roluri sociale, sau pentru a se organiza cu propriile resurse, va fi obligată să aibă consonanţă cu modelele comunicării moderne, ale căror reflectări sunt detectate în politicile sectoriale, în strategiile de marketing educaţional, ori în discursurile publicitare.  „În contextul actual de evoluţie a organizaţiei şcolare, în sistemul educaţional românesc, credem că un asemenea curs este util, venind în sprijinul personalului de îndrumare, conducere şi control din învăţământul preuniversitar. Competiţia, de altfel firească, chiar şi între unităţile din învăţământul de stat, se manifestă şi în mass – media. Aşadar, un manager care îşi promovează în mod eficient şi onest instituţia, poate asigura acesteia, succes şi viabilitate”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.
 

Bacău



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite