FOTO Lucrări complexe pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Cum arată şantierul la podurile peste râurile Mureş şi Ampoi

FOTO Lucrări complexe pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Cum arată şantierul la podurile peste râurile Mureş şi Ampoi

Stâlpii de susţinere a podului peste râul Mureş. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda vor fi construite patru poduri care vor traversa văi, precum şi viaducte ce vor trece peste drumuri, repectiv peste calea ferată. Din acest punct de vedere este cea mai complexă zonă de pe întreg traseul autostrăzii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lotul are 17 kilometri, de la viitorul nod de lângă Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Prima lucrare mare de pe acest traseu este viaductul ce supratraversează DN1 în zona localităţii Lancrăm. Ulterior, după circa 2 kilometri se construieşte podul peste râul Sebeş, după care urmează un viaduct ce trece peste drumul ce asigură legătura între localităţile Oarda de Jos şi Oarda de Sus.

La coborârea de pe deal, va exista cel mai lung pod-viaduct de pe traseu, ce va trece atât peste drumul judeţean 107C cât şi peste râul Mureş. După doar câteva sute de metri, autostrada va supratraversa râul Ampoi, iar în continuare va trece din nou peste drumul judeţean ce asigură legătura între Alba Iulia, comuna Ciugud şi restul localităţilor din sudul judeţului. La finalul lotului, în zona Alba Iulia Nord, va fi construit un alt viaduct uriaş ce va trece atât peste calea ferată cât şi peste DN1.

În zona podurilor peste râurile Ampoi şi Mureş, de lângă Alba Iulia, constructorul avansează, însă nu acelaşi lucru se poate spune despre punctele critice de pe acest lot: nodul Alba Iulia Nord şi nodul Sebeş. Proiectul prevede două noduri rutiere: Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16, plus legătura cu autostrada A1, cea mai complexă lucrare. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. 

Valoarea contractului este de 541.739.137,21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Ultimul termen de finalziare oficial este prima parte a anului 2018, dar în condiţiile în care decurg lucrările cel mai optimist termen este a doua parte a anului 2019.

Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură

Imagini din aceeasi galerie
  • Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură
Distribuie imaginea
citeste totul despre: