FOTO Au început lucrările la Transalpina de Apuseni: terasamente pe lotul 1 al drumului de 80 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Antreprenorul a realizat primele lucrări de terasamente ale drumului
Antreprenorul a realizat primele lucrări de terasamente ale drumului

Vremea favorabilă a permis antreprenorului care a obţinut contractul de modernizare a Transalpinei de Apuseni să se apuce de lucru. Pe lotul 1 al drumului judeţean au fost realizate primele lucrări de terasamente.

Este vorba despre DJ 107 I, supranumit şi ”Transalpina de Apuseni”. Drumul are 78,5 kilometri, iar modernizarea integrală va costa 41,6 milioane de euro. Drumul va deschide destinaţii turistice importante, până acum inaccesibile şi va avea piste de biciclete, staţii de autobuz şi multe altele. 

Termenul de finalizare este de 36 de luni. Lucrările sunt finanţate din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional. Lucrările au fost împărţite în două loturi aproximativ egale. Ambele loturi au fost câştigate de acelaşi ofertant: Asocierea Societeatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia), cu menţiunea că primele două firme sunt lider de asociere la câte un lot. Pe ambele loturi, subcontractor este S.C. Alpego Serv, cu sediul în Stremţ, sat Geoagiu de Sus. 

transalpina apuseni

”Primul lot este modernizat cu circa 74 de milioane de lei, în timp ce pentru lotul al doilea s-a oferit suma de aproximativ 60 de milioane de lei. ”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de metri pătraţi de piste de biciclete, 21 de staţii de autobuz, 12.610 metri pătraţi de trotuare, 14 poduri noi şi aproximativ 200 de podeţe. De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundaţii adâncite, ziduri de sprijin şi peste 73 de kilometri de şanţuri de beton. 

transalpina apuseni

Drumul judeţean străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe. Proiectul ”Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă. 

transalpina apuseni

Modernizarea drumului va scoate din relativa izolare comunele Rîmeţ, Ponor şi Mogoş, care le-a frânat dezvoltarea economică şi a favorizat depopularea zonei. De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care îl au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca şi spre localităţile din estul judeţului Alba, spre Blaj, Ocna Mureş. În prezent, drumul prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere. În proiect este prevăzută instalarea de indicatoare rutiere de avertizare cu alimentare fotovoltaică pentru semnalizare luminoasă la trecerile de pietoni. Vor fi amenajaţi 6,7 km de piste pentru biciclete, 12.610 mp de trotuare şi 21 de staţii de autobuz. Finalizarea investiţiei este programată, dacă totul decurge normal, în anul 2022.

transalpina apuseni
Alba Iulia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite