Moş Crăciun, urmărit de sateliţii americani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comandamentul American de Apărare Aerospaţială amuză oamenii din lumea-ntreagă în fiecare an cu un program care urmăreşte traseul Moşului.

De 56 de ani, Comandamentul Nord-American de Apărare Aerospaţială (NORAD) a instituit o tradiţie prin care marchează spiritul Crăciunului şi de la care nu se abate în niciun chip. Reprezentanţii NORAD susţin că în luna decembrie îl urmăresc pe Moş Crăciun cu ajutorul aparaturii sale, iar în fiecare seară de Ajun prezintă acele rezultate pe Google Earth. Astfel, oricine poate vedea pe unde s-a plimbat Moşul.

NORAD ar folosi patru sisteme de înaltă tehnologie pentru acest lucru: radare, sateliţi, camere video şi avioane de vânătoare. În momentul în care radarul indică faptul că Moş Crăciun a decolat, sateliţii poziţionaţi pe orbită îi urmăresc fiecare mişcare. După cum spune site-ul oficial al proiectului, noradsanta.org, „sateliţii detectează căldura nasului roşu al renului Rudolph".

În 1998 NORAD a început să folosească camere video, anul marcând şi prima apariţie a proiectului pe internet. Camerele lui Moş Crăciun sunt poziţionate peste tot pe Pământ, iar NORAD spune pe site că le foloseşte o singură dată pe an. Filmuleţele sunt puse apoi pe internet, unde oamenii pot fi părtaşi la călătoria magică.

Vânătoarea Moşului

Când Moşul ajunge în America de Nord, avioanele de vânătoare canadiene îi iau urma. Deşi nu are autorizaţie de zbor, piloţii nu respectă litera legii şi nu bombardează sania Moşului, ci zboară alături de renii Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donner, Blitzen şi Rudolph. După ce toate datele au fost colectate, pe 24 decembrie sunt introduse în Google Maps şi Google Earth pentru ca familiile din toată lumea să poată urmări traseul saniei Moşului. De asemenea, pentru împătimiţii gadgeturilor există o aplicaţie pentru smartphone-uri, numită NORAD Tracks Santa care poate fi descărcată gratuit.

Începuturile

Tradiţia a început în 1955, când un radio din Colorado a avut o reclamă în care copiii erau îndemnaţi să-l sune pe Moş Crăciun. Numărul de telefon oferit de staţia de radio era de fapt cel de la CONAD, denumirea de atunci a Comandamentului de Apărare Aerospaţială.

Directorul operaţiunilor, colonelul Harry Shoup, a prins gluma şi a început să ofere actualizări despre locul unde se află Moş Crăciun. Proiectul a devenit popular şi în mediile sociale. Astfel, pagina de Twitter a proiectului are aproximativ 60.000 de fani, iar cea de Facebook 750.000. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite