Examenul de maturitate
0Săptămâna modei de la Milano a dezvăluit noua siluetă a femeii care refuză să îmbătrânească şi care nu ţine cont de normele societăţii, ci de eleganţa naturală instinctivă.
„Femeile de vârsta mea (66 de ani) nu sunt pregătite să se îmbrace ca mamele noastre în aceeaşi perioadă a vieţii. Refuzăm să renunţăm, exact ca Regina. Nu vom abdica", a spus amuzată actriţa Helen Mirren la prezentarea Dolce & Gabbana, la Săptămâna Modei de la Milano. În patria fetelor lui Berlusconi şi a petrecerilor „bunga bunga" au întors capetele, la evenimentul italian, femei trecute bine de prima tinereţe care se îmbracă fără să-şi trădeze vârsta. Helen Mirren, Anna Wintour, Monica Bellucci şi Miuccia Prada au fost etalonul noului val de modă care se ghidează după un stil mai degrabă implicit, şi nu explicit.
Bette Davis, din nou la modă
La casa de modă Jil Sander s-a adus un elogiu nostalgiei pragmatice. Adeptele stilului clasic al lui Grace Kelly, al hainelor retro, în culori delicate, în special pasteluri, vor avea parte de un sezon rece pe gustul lor. Creaţiile designerului Raf Simons, în ultima sa colecţie pentru casa Jil Sander, au venit în întâmpinarea eleganţei feminine şi mai ales a simplităţii fermecătoare.
Click pe imagini pentru a mări
Pe aceeaşi idee a mers şi Alberta Ferretti care a propus croieli sofisticate ce aduc aminte de Joan Crawford şi Bette Davis. Taioare lungi, butoni mari, gulere înalte şi o rigiditate şarmantă au fost nuanţele principale ale colecţiei. A fost o distanţare evidentă faţă de stilul abordat până acum de casa de modă, una care se apropie mai mult de atitudinea din filmele noir decât de look-ul uşor neglijent.
Karl Lagerfeld s-a jucat cu formele la Fendi, după acelaşi principiu care spune că hainele sunt la fel de variate precum femeile care le poartă. Brâuri rigide şi late care au contrastat cu formele pline la umeri, perfecte pentru oricine care caută efectul clepsidrei în ţinuta sa, chiar dacă s-ar putea spune că orele au trecut de mult timp pentru ea.
Vârsta nu a mai fost un criteriu în noile colecţii de la Milano. Au fost prezentate haine pentru atitudini diferite şi pentru orice virtute feminină câştigată, dar nu pentru atribute precum tinereţe sau supleţe.
Pantalonii, la feminin
La Max Mara mesajul principal a fost că o haină serioasă te eliberează să porţi „ceva drăguţ" şi mulat dedesubt, în cazul acesta fiind vorba de pantaloni scurţi sau pulovere lungi în dungi. Chiar dacă paleta de culori s-a axat pe zona sobră a negrului, griului şi argintiului, iar formele drepte inspiră doar seriozitate dusă la extrem, colecţia, completată cu pantofi-oglindă, a fost o declaraţie de dragoste feminităţii.
La Marni, ciorapii albi maţi au făcut senzaţie, chiar dacă nu vor face, cel mai probabil, rumoare în moda străzii. Dar gulerele din blană, curelele late şi prezenţa intensă a roşului vor deveni hituri ale iernii următoare.
Prada s-a jucat cu pantalonii, o piesă vestimentară care nu va trebui să lipsească din garderoba niciunei femei în sezonul următor, în timp ce casa de modă Bottega Veneta, sub conducerea lui Tomas Maier, a combinat culorile închise cu forme mulate pe corp. Colecţia a fost dedicată femeii care se foloseşte de haine pentru a insinua senzualitatea şi care nu le foloseşte ca pe un semafor pentru a demonstra ceva.
"Femeile de vârsta mea nu sunt pregătite să se îmbrace ca mamele noastre în aceeaşi perioadă a vieţii. ''
Helen Mirren actriţă