Efectul TripAdvisor: cât de mult suntem influenţaţi de recenziile şi recomandările celui mai mare motor de căutare în turism
0
În era comunicării online, influenţa celui mai mare motor de căutare în turism, TripAdvisor, asupra modului în care decidem locul unde ne petrecem vacanţele, hotelului ales şi chiar şi restaurantelor în care mâncăm este mai mare decât ne-am închipui, după cum arată o analiză realizată recent.
Recenziile, recomandările şi evaluările online postate pe TripAdvisor au influenţat mai mult de 352 de milioane de călătorii la nivel mondial, într-un singur an, arată o analiză realizată de Oxford Economics, din Marea Britanie.
De asemenea, influenţa motorului de căutare turistic s-ar traduce în cheltuieli de călătorie generate anual în valoare de 49 de miliarde de euro la nivel mondial. Efectul s-ar vedea şi în susţinerea locurilor de muncă din industria turismului, cu 2,37 milioane de euro anual.
Studiul a luat în calcul călătoriile internaţionale şi interne din cursul anului 2014, un exemplu oferit fiind Londra, una dintre destinaţiile de top ale lumii, unde recenziile ar fi dus la influenţarea unui număr de 8.7 millioane de călătorii făcute de turişti în decursul unui an.
Conform purtătorului de cuvânt TripAdvisor, compania americană ar avea două efecte notabile asupra cheltuielilor făcute de turişti. Pe de-o parte vizitatorii folosesc recomandările oferite de site ca să găsească opţiuni de vacanţă mai ieftine, pe de altă parte încrederea pe care ajung să o aibă în recenzii duce la creşterea numărului de călătorii pe care le fac şi la creşterea timpului petrecut în vacanţe.
La fel de importantă se dovedeşte influenţa recenziilor pentru afacerile private, care se bazează foarte mult pe recomandări venite din partea clienţilor, mulţi proprietari beneficiind de un flux crescut de turişti după introducerea în baza de date a motorului de căutare.
Proprietarul unei astfel de pensiuni din Marea Britanie povesteşte că recenziile oaspeţilor mulţumiţi l-au ajutat să-şi crească afacerea aproape peste noapte, dar că un astfel de răspuns din partea turiştilor şi faptul că eşti evaluat în timp real te obligă să menţii un anumit standard, să îmbuntăţeşti constant serviciile şi să fii receptiv la sugestiile turiştilor.