Respectarea situaţiei, oricare ar fi aceea, a gazdelor şi a celorlalţi oaspeţi sunt vizibile şi în abordarea vestimentară şi orice derapaj stilistic trebuie etichetat ca atare: nepricepere sau lipsă de de consideraţie. Există însă o singură, unică excepţie.

În momentul în care realizările noastre fac înconjurul lumii, fie că este vorba despre cărţile scrise,  tehnologiile descoperite sau competiţiile câştigate, ele devin propria noastră persoană şi vorbesc într-un mod definitiv şi infinit mai convingător decât ar putea-o face vreodată orice alegere vestimentară. Momentul în care ne identificăm cu succesul nostru, iar acesta are o amploare mondială, devine momentul în care orice rigori şi directive dispar. Marile performanţe şi doar ele  au puterea de a vorbi într-o manieră mai elocventă sau mai convingătoare decât ar putea face-o vestimentaţia.

Oameni care au dovedit atât de multe, profesional, intelectual sau uman sunt însă extrem de puţini şi chiar şi acolo, aparentul dezinteres faţă de aspectul exterior trebuie interpretat în mod corect. Steve Jobs, Mark Zuckerberg ori Dean Kamen nu se îmbracă/îmbrăcau neglijent.

Ei au înţeles care este publicul căruia i se adresează şi au ales să comunice, inclusiv vizual-vestimentar, cu limbajul acestui public: o uniformă formată din 501’s, New Balance, helănci sau tricouri gri şi hanorace cu glugă.

    

    

Barack Obama declarase, acum doi ani, pentru revista Vanity Fair, că a decis ca singurele culori ale costumelor lui să fie bleumarin şi gri antracit, fără să insinueze vreun moment că le-a ales întâmplător, sau că nu este interesat de propria imagine. Dimpotrivă, îşi dorea o simplificare a opţiunilor vestimentare în contextul unor decizii majore pe care le impune rolul său. E mai important să arăţi bine în fiecare zi, decât să arăţi diferit în fiecare zi, pare să-ţi fi spus Obama.

Pentru publicul larg este lipsit de importanţă dacă Simona Halep a optat pentru jeans, hanorac şi bocanci la un eveniment al cărui cod vestimentar era black-tie, din lipsă de consideraţie, de interes sau orice alt motiv. Esenţial este să interpretăm o astfel de situaţie în mod corect, pentru propria persoană: până a ajunge la performanţe mondiale, pentru noi, ceilalti, imaginea va vorbi întotdeauna înaintea noastră, şi, pentru ca ea să fie un suport şi nu o piedică a acţiunilor noastre, e nevoie să o gestionăm în mod potrivit.