Obiect de cult sau utilitară?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au americanii un talent incredibil de a crea obiecte de cult, legende: zippo, Mustang... si deja putem bifa pe lista si Raptor. La ei F150 Raptor, la noi Ranger Raptor. Am zburat până în Maroc pentru a ne întâlni cu noul Ford Ranger Raptor... o ţară în care cămila are prioritate în giratoriu, iar alcoolul la volan înseamnă închisoare.

Ford a considerat că facelift-ul meritat de Ranger este un motiv suficient de bun şi pentru introducerea în scenă a lui Ranger Raptor. Nu este un nivel de echipare, cum ar fi tentaţi unii să creadă, este, aproape, o maşină complet nouă.

Vizual, nu cred că vei remarca vreo evoluţie estetică, cu excepţia grilei faţă masive pe care în spiritul Raptor stă scris mare FORD. Dacă partea frontală are un aer ”neterminat” asta este pentru că bara faţă a fost uşor ”pilită” pentru a mai oferi trei grade de libertate la nivelul unghiului de atac, acesta este de 32 de grade. Lucru valabil şi la spate, acolo unde unghiul de degajare este de 24 grade, tot un plus de 3 grade.

Ranger Raptor intimidează prin dimensiuni, da, este o prezenţă masivă pe drum. Cea mai ”timidă” evoluţie este la capitolul lungime, acolo unde Raptor este mai lung cu 4,4 cm. Garda la sol este mai mare cu 51 mm, având acum 283 mm, înălţimea este de 1.873 mm, un plus de 5,2 cm. Dar lăţimea maşinii a crescut cu 16,8 cm, ajungând acum la 2.028 mm. Ranger Raptor este o prezenţă impunătoare fie static şi mai ales în mişcare. Evazările aripilor spate umplu aproape jumătate din oglinzile laterale.

De unde aceste creşteri în dimensiuni?

Avem un şasiu ranforsat pentru a prelua sarcinile apărute la rulări cu viteze de peste 100km/h pe drumuri de pământ sau macadam. Am auzit voci care susţineau că şasiul şi suspensia au fost gândite pentru a permite rularea cu viteze de peste 160 km/h în astfel de condiţii... dar să nu încurajăm astfel de manifestări. Prin Maroc am ajuns pe drumuri neasfaltate la 140 km/h, în condiţii de confort total, colegul din dreapta îmbrăţişând un puişor de somn.

Şasiul vine cu ranforsări la nivelul traverselor longitudinale în partea din faţă, în zona propulsor-cutie de viteze, iar în spate avem ranforsări transversale. Au fost ranforsate şi punctele de prindere ale suspensiei care este în linii mari esenţa acestui model. Raptor vine cu braţe de aluminiu, amortizoare FOX Racing faţă/ spate, pneuri BF Goodrich K02 de 33 inch. Suspensia are o cursă mai lungă cu 32% pe puntea faţă şi 18% pe puntea spate decât un Ranger obişnuit. Raptor vine cu o suspensie spate redesenată, punte rigidă cu prinderi Watt, s-a renunţat la arcurile foi, s-a optat pentru unele elicoidale. O configuraţie care nu mai avantajează căratul de saci de ciment, Raptor fiind gândit pentru altceva. Părţile esenţiale sunt protejate cu scuturi de protecţie realizate din oţel rezistent de 2,3 mm. Mai bifăm adoptarea unui sistem de frânare cu discuri cu diametru mărit la toate roţile.

Despre performanţele dinamice ale acestui model care poartă semnătura Ford Motorsport puteţi citi pe rsmag.ro

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite