Strategul lui Trump pentru online explică victoria de la prezidenţiale: cum a câştigat datorită Facebook şi unde s-a făcut diferenţa faţă de Clinton

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brad Parscale (dreapta), alături de Donald Trump FOTO Reddit
Brad Parscale (dreapta), alături de Donald Trump FOTO Reddit

Donald Trump a câştigat cursa pentru Casa Albă datorită reţelei sociale Facebook, cu ajutorul căreia a reuşit să ajungă la alegătorii din cele mai îndepărtate zone, spune fostul său director de campanie pentru tehnologii digitale.

Faptul că reţelele sociale au jucat un rol important în victoria lui Donald Trump din ultimul scrutin prezidenţial din Statele Unite, desfăşurat în toamna anului trecut, nu este o noutate. În schimb, este mai puţin obişnuit ca persoana care a dirijat respectiva strategie să o descrie în detaliu, aşa cum a făcut Brad Parscale la CBS, într-o emisiune difuzată duminică seara, scrie 20minutes.fr.

„Twitter i-a servit lui Trump pentru a vorbi cu oamenii, Facebook i-a servit pentru a câştiga“, i-a spus Brad Parscale jurnalistei Lesley Stahl.

„În prezent, Facebook vă permite să ajungeţi la 15 oameni de la capătul Floridei pentru care nu aţi cumpăra niciodată reclamă TV“,  a subliniat el.

Parscale, un specialist în strategii digitale care a lucrat pentru Trump şi diversele sale afaceri începând cu 2011, a dezvăluit că a cheltuit majoritatea bugetului destinat campaniei online pentru anunţurile de pe Facebook.

În medie, au fost postate zilnic între 50.000 şi 60.000 de anunţuri diferite pe Facebook, până la 100.000 în perioadele de vârf, iar diferenţa s-a făcut în gradul de atragere a utilizatorilor de internet din zonele rurale.

„Am început să postez anunţuri publicitare arătând, de exemplu, că podul din oraş s-a prăbuşit... Este o micro-direcţionare... Pot găsi 1.500 de persoane într-un oraş care îşi fac griji din cauza infrastructurii. Şi ar putea fi chiar alegători care în mod normal votează pentru democraţi“, a explicat el.

La fel de interesantă este şi explicaţia sa cu privire la strategia fostei echipe a lui Trump faţă de dezvoltatorii Facebook. Potrivit lui Parscale, angajaţi ai reţelei sociale au petrecut mai multe zile săptămânal la biroul său pentru a-i arăta cum să optimizeze utilizarea site-ului. El a solicitat ca aceşti angajaţi să fie neapărat pro-Trump şi i-a numit „embeds“ („încorporaţi“). Facebook a făcut o ofertă similară şi echipei de campanie a lui Hillary Clinton, dar a fost refuzată, a  susţinut el.

„Aceste reţele sociale au fost inventate de către oameni foarte liberali (în sens american, progresist) de pe coasta de vest şi coasta de est, dar am descoperit cum să le folosim pentru a impune valori conservatoare. Cred că nu şi-au dat seama că aşa ceva se poate întâmpla“, a declarat Brad Parscale.

SUA

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite