Zbor prin norul vulcanic
0Norul de cenuşă venit din Islanda este extrem de periculos pentru toate avioanele, de la cele particulare la cele militare, a declarat pentru „Adevărul“, Paul Mitu, fost pilot TAROM şi instructor de aviaţie.
Particulele de cenuşă pot intra în tuburile de absorbţie ale motoarelor şi duc într-un final la calarea motorului. În plus, avertizează Mitu, cenuşa se poate depune pe antenele de radio-recepţie ale avioanelor întrerupând orice semnal radio, inclusiv comunicarea cu turnul de control.
Mai citiţi şi:
Anul 1816, anul fără vară din cauza erupţiei unui vulcan. Se repetă istoria?
Fostul pilot a mai explicat că particulele de cenuşă depuse pe geamurile aeronavelor diminuează considerabil vizibilitatea pentru piloţi. Un fost aviator britanic pe avioane de pasageri a povestit pentru SkyNews experienţa pe care a trăit-o în urmă cu 28 ani, când avionul său a trecut printr-un nor de cenuşă vulcanică.
„Motoarele au cedat pur şi simplu. Nu vedeam nimic în afara parbrizului şi jumătate dintre aparatele electronice care ne ajută la aterizare nu funcţionau", a povestit el. Alerta provocată de norul de cenuşă a condus la speculaţii privind cauzele unui accident aviatic petrecut, ieri, în Austria. Este vorba de un avion ceh care a explodat în zbor. Fragmentele aeronavei s-au răspândit la sol, pe o suprafaţă mare. Martorii oculari au afirmat că zona era acoperită de un fel de ceaţă, iar avionul zbura la altitudine neobişnuit de joasă.