Planuri mari pentru alianţa Chrysler-Fiat
0Chiar dacă motivul principal al unei alianţe, în contextual actual al pieţei auto internaţionale, îl reprezintă reducerea costurilor, Fiat pare să fie mai câştigat decât Chrysler. Motivul? Poate dezvolta, pe platforma tehnică împrumutată de la Jeep, SUV-uri Alfa Romeo. Exact punctual slab al italienilor îl lupta acerbă cu concurenţa germană şi japoneză.
Alianţa dintre cei doi mari constructori auto, Chrysler şi Fiat, va duce la diversificarea gamei de modele în ambele grupuri. Şi americanii, dar şi italienii vor beneficia de platforme comune şi de o mai bună distribuţie pe piaţa auto internaţională.
După anunţul fabricării Fiat 500 şi Panda la uzina Toluca din Mexic, şi debutul acestora pe piaţa din SUA în 2011, un nou comunicat oficial dezvăluie noile modele care vor apărea în gama viitoarei alianţe.
Cel mai probabil, platforma C-EVO, dezvoltată de Fiat, îşi va găsi întrebuinţare şi pe modelele americanilor. Aceasta se va regăsi şi pe noile generaţii Dodge Journey şi Caliber, Chrysler Sebring şi Jeep Liberty. Însă, surpriza o va constitui utilizarea acestei platforme tehnice şi pentru dezvoltarea unui nou membru în gama Alfa Romeo.
Este vorba despre un SUV care va intra pe piaţa premium alături de modele consacrate deja. Momentan, alianţa este zgârcită cu informaţiile tehnice despre Dodge Avenger. Acest fapt ne duce cu gândul că americanii ar putea renunţa, cel puţin în Europa, la acest modelul care se vinde de curând şi în România.
Mai mult ca sigur că Alfa Romeo nu se va opri doar la SUV-ul dezvoltat pe platforma C-EVO. Italienii vor lansa un model off-road, care va împrumuta platforma tehnică de la Jeep Grand Cherokee.
Chiar dacă nu este oficial, numele acestuia pare să fie GTX. Data lansării urmează să fie undeva, tot în 2011. Modelele vor fi asamblate la uzina Jefferson North, unde se produce deja Grand Cherokee. Chiar şi aşa, modelul va fi o maşină cu destinaţie globală, Alfa Romeo având ambiţia să vândă anual aproximativ 30.000 de unităţi.
Alianţa italo-americana va scoate pe piaţă şi noua generaţie Dodge Hornet, aşteptată pe piaţă abia în 2011, pe platforma lui Fiat 199. Producţia va demara la uzina Chrysler Belvidere, unde, tot din 2011, va fi asamblată şi Alfa Romeo MiTo.