1,8 milioane euro cifra de afaceri din distributia de accesorii pentru mobila

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In urma cu 5 ani, studentul-afacerist distribuia produsele cu tramvaiul, iar depozitul era sub patul din camin

Multe voci sustin ca este foarte greu sa dezvolti o afacere de succes in Romania. Sunt insa multe exemple care contrazic aceste opinii. Ovidiu Toader, de exemplu, directorul firmei Minerva Com, un tanar de 28 de ani, a avut curajul sa inceapa o afacere, cand era inca student, cu doar un milion de lei, ajungand acum la o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro anual. "In 1996, fiind student in anul trei, m-am angajat la o importanta firma de mobila din Timisoara ca reprezentant de vanzari. Dupa un timp, ei au incercat sa deschida o afacere pe domeniul distributiei de accesorii pentru mobila pentru acea zona si m-au pus pe mine sa raspund de afacerea respectiva. Dupa o perioada de timp mi-am dat demisia si am inceput o afacere pe cont propriu, de genul acesta, in ianuarie 1997. Cand m-am dus la primul furnizor cu care am lucrat m-a intrebat daca am bani pentru a incepe firma asta - mi-a spus ca trebuie sa am minimum 20 de milioane de lei. I-am spus ca am acei bani, dar de fapt eu aveam doar un milion de lei cu care mi-am cumparat un pager pentru a putea fi gasit si am lucrat cu credit furnizori", povesteste Ovidiu Toader. Distributia catre clienti se facea cu tramvaiul, pentru ca de masina nu putea fi vorba, iar depozitul era sub patul din caminul studentesc. "A venit un client si trebuia sa-i fac o factura. L-am dus in camera si acolo colegul meu isi facea oua in tigaie pe jumatate din masa, iar pe cealalta jumatate eu am scris factura respectiva. I-am dat marfa de sub pat si cam asta a fost inceputul", spune zambind Toader. Dupa cateva luni de zile, lucrurile au evoluat si s-a trecut la distributia cu masina. "Am reusit sa conving o matusa sa-mi inchirieze masina ei pentru echivalentul unui salariu mediu de atunci", adauga tanarul intreprinzator. Cum o minune nu dureaza mai mult de trei zile, "am reusit sa ma rastorn cu masina, iar tot profitul acumulat in cele trei luni l-am folosit pentru reparatia masinii", mai spune Ovidiu Toader. Evolutia a fost progresiva, astfel ca dupa camera de camin a urmat o garsoniera, apoi un apartament cu doua camere, unul cu trei, iar in 1998 a fost deschis primul magazin. Atunci a inceput si colaborarea cu firma elvetiana Franke (unul dintre cei mai importanti producatori de chiuvete din inox si electrocasnice incorporabile). "Am vazut un anunt prin care firma Franke cauta distribuitori pentru Romania. Am avut o intalnire cu directorul firmei, pe care l-am convins ca noi suntem cei potriviti", explica directorul Minerva Com. Dupa acest pas important, lucrurile au mers din ce in ce mai bine, astfel ca, de la un castig echivalent cu ceva mai mult decat un salariu, veniturile au inceput sa fie din ce in ce mai mari. "O miscare buna, dupa mine, a fost si faptul ca nu am cautat sa folosesc profitul in interes personal, ci de fiecare data am investit in stocuri. In 1999, afacerea s-a extins si in Arad si Oradea, iar dupa un an de zile firma a devenit distribuitorul numarul unu al lui Franke in Romania, cu show-room-uri in Timisoara, Arad, Oradea si Sibiu. Profitul net al firmei, in 1999, reprezenta aproximativ 10 la suta din cifra de afaceri. Dupa o analiza a activitatii din acel moment s-a ajuns la concluzia ca pentru ca afacerea sa aiba succes este absolut necesar ca toate produsele sa fie importate. Astfel ca in 2000 au inceput discutiile cu o alta firma straina importanta din domeniu. "Din 2001 suntem distribuitorii exclusivi pentru Romania ai firmei germane Hattich, cel mai mare producator de accesorii pentru mobila din lume", spune cu mandrie Ovidiu Toader. Avand in vedere colaborarea cu cele doua firme, produsele oferite de Minerva Com sunt cu pana la 400 la suta mai scumpe decat celelalte produse oferite de firme similare de pe piata. "Conceptia mea despre o afacere este ca daca vrei sa scoti profit imediat trebuie sa mergi pe produse ieftine, dar daca vrei sa-ti cresti o afacere pe care vrei sa o ai si peste 20 de ani, sub nici o forma nu calea de a vinde ieftin este cea mai buna, ci de a vinde calitate, iar calitatea are un pret. Este de preferat sa-mi asum acest risc, dar sa-mi creez un nume pe piata si sa am o afacere pe termen lung", povesteste tanarul intreprinzator. Acum firma are cinci puncte de lucru in tara, o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro pe an, profitul reprezentand 4-5 la suta. "Au fost si multe greutati, dar cea mai mare a fost dezamagirea ca investesti sentiment, timp si bani intr-un om si la un moment dat spune ca pleaca in Canada sau America. Eu cred insa ca pentru un om tanar Romania este un teren virgin, se pot face atatea lucruri si daca esti hotarat si gasesti sa faci ceea ce-ti place, succesul vine imediat. Important este sa stii de ce faci asta si acest "de ce faci asta" nu trebuie sa aiba raspunsul bani", conchide Ovidiu Toader.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite