8 miliarde de lei, cifra de afaceri din inscriptionari de baloane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Pentru campanii publicitare apar comenzi si de un miliard de lei * O alta sursa buna - campaniile politice * Comenzile sunt dintre cele mai ciudate: din 2.500 de baloane s-a realizat o palarie cu steagul Americii pe ea

Nu este greu de observat ca in ultima perioada un element nelipsit de la majoritatea evenimentelor importante - campania publicitara a unei firme, campanie electorala, lansari de moda, nunti, botezuri, aniversari - este balonul. Ca urmare au aparut si numeroase firme specializate in decoratiuni cu baloane. Este si cazul Radar Group din Bucuresti, cu o experienta de peste 6 ani in domeniu. "Initial, in 1990, am comercializat jucarii, iar balonul era unul dintre articolele pe care il vindeam cel mai repede. Astfel am vazut in balon un potential generator de venituri importante", ne-a declarat Dan Costel, directorul Radar Group. Asa a demarat o afacere noua pe piata romaneasca si profitabila in cele din urma. "La inceput nu stiam nimic despre acest domeniu, nu stiam daca balonul va fi agreat, acceptat sau daca inscriptionarile in limba romana vor avea acelasi efect precum cele in limba engleza", povesteste directorul Radar Group. Romanii s-au aratat insa receptivi la aceasta noua moda. Investitia a fost de ordinul a catorva zeci de mii de dolari, pentru achizitionarea baloanelor si a utilajelor speciale de inscriptionat. "Investitia a continuat, acum avem mai multe utilaje, am investit in calculatoare, in soft si nu ne vom opri aici, dorim sa extindem productia", a mai declarat Dan Costel. Firma vinde baloane tuturor firmelor de decoratiuni din baloane din tara, oferind totodata si consultanta gratuita celor care vor sa inceapa o astfel de afacere. Un alt domeniu al Radar Group este incriptionarea baloanelor in scopuri publicitare sau pentru evenimente de familie. Dar cel mai important departament al firmei este cel de decoratiuni din baloane - aranjamente pentru spectacole, promotii comerciale, nunti, botezuri. De asemenea, softurile achizitionate au permis intreprinzatorului sa realizeze inscriptionari si pe alte materiale publicitare: tricouri, pahare, pixuri si servetele. "In evolutia pozitiva a firmei ne-au ajutat foarte mult companiile mari sau reprezentantele firmelor internationale care au intrat in Romania si care stiau ce inseamna balonul in actiunile promotionale", mai spune Dan Costel. Primele mari comenzi au venit din partea acestor firme, apoi au inceput sa fie cereri si din partea firmelor mai mici, magazine, apoi au fost cereri pentru actiunile politice s.a.m.d.. "Avem niste limite minime in ceea ce priveste comenzile, dar capacitatea noastra ne permite sa satisfacem toate cererile. Ca principiu, inscriptionam si un balon, dar pretul este descurajant pentru solicitant", spune reprezentantul firmei. Preturile practicate de firma sunt cuprinse intre 1,5-2 milioane de lei, cel mai putin, pentru evenimente de familie si zeci de milioane de lei, pentru evenimente mai sofisticate. Cele mai solicitante, dar si cele mai banoase raman insa actiunile publicitare, care depasesc adesea un miliard de lei. "Balonul nu este un produs sezonier, astfel de la 1 ianuarie si pana la 31 decembrie, intr-un fel sau altul acest produs este folosit", spune Dan Costel. Comenzile clientilor sunt dintre cele mai ciudate. Astfel, pentru Ziua Statelor Unite firma a avut o comanda pentru executia unei palarii de cativa metri cu stelele si cu liniile specifice drapelului american - au fost folosite 2500 de baloane, iar executia a durat 6-7 ore. De asemenea, o alta comanda grea a fost ilustrarea unor fulgi de zapada si a cifrei 2003, comanda pentru care au fost folosite 15.000 de baloane. Personalul angajat este pregatit la locul de munca, dupa documentatii aduse din strainatate, dupa casete, manuale, reviste, acestea fiind o alta investitie importanta a firmei. Balonul fiind dintr-un material destul de pretentios, situatiile neplacute nu au lipsit. "Executam o decoratiune pentru un eveniment in Parcul Herastrau, era foarte cald afara, iar noi umflam baloanele, le asezam in diferite ghirlande, dar in urma noastra celelalte se dezumflau, bineinteles din cauza caldurii. Asteptam cu nerabdare seara, sa se mai racoreasca putin, sa putem duce la bun sfarsit lucrarea", mai spune reprezentantul firmei. Alte situatii sunt acelea cand clientii nu sunt multumiti de lucrare din diverse motive. "Romanii, in general, vor cantitate, nu calitate, astfel, de multe ori, am facut adevarate minuni cu un numar mic de baloane, dar beneficiarul nu a fost multumit de acest lucru, solicitand mai multe baloane, pentru el contand mai mult numarul baloanelor decat calitatea lucrarii", spune intreprinzatorul. Toate aceste eforturi sunt insa recompensate, cifra de afaceri a firmei ajungand la 7-8 miliarde de lei anual.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite