IKEA îşi va deschide magazinul şi pe timpul nopţii
0Centrul de mobilă a fost vizitat de circa 300.000 de persoane de la deschidere şi până în prezent Noaptea la cumpărături! Acest lucru ar putea deveni în curând realitate, suedezii de
Centrul de mobilă a fost vizitat de circa 300.000 de persoane de la deschidere şi până în prezent
Noaptea la cumpărături! Acest lucru ar putea deveni în curând realitate, suedezii de la IKEA luând în calcul şi deschiderea magazinului din zona comercială Băneasa şi pe timpul nopţii, măcar o dată pe lună.
"Nu excludem nici varianta organizării de evenimente de genul <> pentru consumatorii care nu au timp să viziteze magazinul pe timpul zilei sau în weekend", a declarat Cornel Oprişan, retail manager IKEA România. Potrivit acestuia, clientul care ar opta să-şi facă cumpărăturile în toiul nopţii ar fi un tip non-conformist, care vrea să-şi petreacă o noapte în mod inedit.
Un braşovean şi-a cumpărat produse de 24.000 de lei
Această decizie ar putea fi luată pentru a veni în întâmpinarea tuturor persoanelor care vor să viziteze magazinul IKEA, dar nu au timp la dispoziţie. În plus, ar fi metodă de a mai reduce afluxul continuu de oameni cu care s-a confruntat magazinul de la deschidere şi până în prezent.
Magazinul IKEA a fost vizitat de 300.000 de oameni. "Media zilnică a clienţilor cumpărători este de 6.000-8.000, iar probabilitatea ca numărul acestora să atingă un milion până la sfârşitul anului are şanse de 90% să se concretizeze. În această situaţie înseamnă că numărul vizitatorilor va ajunge la 2,5 milioane", a precizat Oprişan. Timpul mediu pe care un client îl petrece în magazin este de aproximativ două ore.
Majoritatea vizitatorilior sunt din Capitală, dar şi din oraşele învecinate, precum Ploieşti, Braşov, Piteşti, Târgovişte, şi chiar Iaşi, Tulcea şi Constanţa. Cumpărăturile de peste 10.000 de lei sunt o constantă la IKEA. "Am avut şi un caz în care o persoană fizică din Braşov a tras tirul şi l-a umplut cu produse în valoare de 24.000 lei. Practic şi-a cumpărat mobilă pentru toată casa", a precizat Oprişan. Cea mai mare valoare înregistrată pe un bon este de 14.500 lei, pe el fiind incluse produse de mobilier pentru toate camerele, inclusiv accesorii şi decoraţiuni.
Clienţi nemulţumiţi de serviciile oferite în magazin
Vânzările IKEA de la deschidere şi până în prezent se cifrează în jurul a 5 milioane de euro, însă nu de puţine ori au existat clienţi care au plecat nemulţumiţi din magazin. Fie că nu au găsit produsul pe care îl căutau, fie aglomeraţia le-a tăiat elanul de a mai colinda magazinul. "Trebuie să recunoaştem că nu am lucrat perfect. Câtă vreme omul vine şi nu-şi găseşte produsul pe care îl caută înseamnă că mai avem de pus la punct anumite lucruri", a declarat Oprişan. Potrivit acestuia, principala problemă constă în lipsa produsului din zona de autoservire, chiar dacă el se află pe stoc, însă este depozitat într-o zonă ce nu poate fi accesibilă pe timpul zilei. "Nu pot coborî marfa cu motostivuitoare atâta vreme cât sunt clienţi în această zonă. Riscul ar fi prea mare", a spus reprezentantul IKEA România. Există însă planuri pentru rezolvarea acestor inconveniente.
Transportul maritim, cel mai ieftin
În ceea ce priveşte preţurile produselor din magazinul IKEA România, reprezentanţii companiei susţin că acestea sunt comparabile cu cele din întreaga lume. "Nu există două magazine cu preţuri identice la toate produsele. Diferenţele de preţ, acolo unde apar, sunt date de logistică, transportul fiind elementul care influenţează preţul final", a declarat directorul de marketing, Mihaela Mureşan.
În prezent, 18% din produsele comercializate în magazinul IKEA din ţara noastră sunt aduse pe cale ferată, variantă cu 50% mai ieftină decât transportul rutier. Intenţia este însă de a mări ponderea transportului maritim, prin care sunt aduse în prezent 40% din produse. "Transportul maritim este foarte ieftin, motiv pentru care dorim ca în următorii doi ani, ponderea acestuia să ajungă la 60%", a spus Oprişan.
Cât priveşte planurile de expansiune ale retailerului suedez, aceştia analizează mai multe potenţiale oraşe, însă Oprişan consideră că o ţară ca România poate suporta între 5 şi 8 magazine IKEA.
Preţul produselor comercializate în România în comparaţie cu alte ţări din Europa