Wizz Air: „Transporturile aeriene din România nu sunt în criză”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Declaraţia vicepreşedintelui Wizz Air, John Stephenson, contrazice situaţia celorlalţi transportatori aerieni din ţara noastră. Blue Air a pierdut poziţia de lider şi are un dosar de insolvenţă de rezolvat, iar la Tarom cheltuielile sunt cu mult mai mari decât bugetul, compania înregistrând pierderi masive.

John Stephenson este optimist în ceea ce priveşte soarta transporturilor aeriene. „Industria de transport aerian iese din criză, iar România, din punctul nostru de vedere nu este în criză, ci reprezintă o oportunitate”, a declarat vicepreşedintele Wizz Air.

Compania a reuşit, în luna august 2010, să treacă pe prima poziţie în România, cu o cotă de 49%. Mai mult, în doar o lună de zile, cota companiei a crescut la 54%, iar asta în detrimentul rivalilor de la Blue Air, care au scăzut la 41% din piaţă. La nivel european, Wizz Air controlează 30% din piaţa de zboruri low-cost din Europa Centrală şi de Est, urmată de Ryan Air, cu 24%.

Creştere cu 35% a numărului de pasageri

În primele nouă luni ale acestui an, Wizz Air a transportat, în România, peste două milioane de pasageri, adică o creştere de 35%, comparativ cu 2009. La nivel european, în 2010, compania a avut 9,8 milioane de clienţi, faţă de 7,8 câţi a transportat anul trecut. În aeronavele Wizz Air există o medie de ocupare a locurilor de 86%, iar aproximativ 5% din cifra de afaceri îl reprezintă profitul. În 2010, compania a investit 150 de milioane de euro.

John Stephenson spune că succesul de care se bucură compania, în plină criză, este rezultatul mai multor factori. În primul rând, costurile. Wizz Air nu operează decât pe aeroporturi secundare. Foloseşte numai nave noi, iar multe din servicii sunt externalizate.

Un alt factor care are menirea de a păstra preţul biletelor mai scăzut, în comparaţie cu ceilalţi transportatori, îl reprezintă sistemul de cumpărare a biletelor. Wizz Air vinde bilete direct de pe siteul său de internet sau din agenţiile proprii, eliminând astfel intermediarii.

În timp ce Wizz Air se simte bine pe piaţa de profil din România şi Europa, principalul concurent, Blue Air, trece printr-o perioadă mai puţin fastă.

Blue Air, probleme financiare
Compania Blue Air a renunţat la cinci din cele 11 avioane pe care le opera şi la 300 din cei 800 de angajaţi, în cadrul procesului de restructurare care se va încheia la 1 noiembrie „Am returnat cel de-al cincilea avion pe 15 septembrie şi am rămas doar cu şase, iar capacitatea de transport a scăzut cu 40%”, a spus Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare al grupului din care face parte operatorul low-cost.

El a adăugat că cifra de afaceri a companiei va rămâne la nivelul celui de anul trecut, respectiv 150 milioane de euro, cu 20% sub estimările de la începutul anului.

Insolvenţa, la tribunal

Tribunalul Bucureşti a admis o cerere înaintată de Carpatair şi Service Excellence Solutions pentru intrare în insolvenţă a Blue Air, decizie pe care compania o contestă pe motiv că nu are datorii către cele două firme.

Carpatair a depus la jumătatea lunii martie, la Tribunalul Bucureşti, dosarul prin care cere insolvenţa Blue Air, în contul unei datorii în valoare de 30.000 de euro, ca urmare a închirierii unei aeronave SAAB 2000 către Blue Air, în luna septembrie a anului trecut.

Directorul Blue Air, Sherif Ussama, a declarat anterior, într-un comunicat de presă, că firma pe care o conduce îşi achită datoriile către stat şi furnizori, în ciuda blocajelor financiare la nivel naţional şi chiar a procesului de restructurare a flotei pe care compania a finalizat-o recent.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite