Multitouch, masa-calculator
0Masa Multitouch, dezvoltată de compania românească CS Vision, este tocmai bună ca instrument interactiv de prezentare sau chiar navigare pe internet. Costă 9.800 de euro, dar poate fi configurată în diferite moduri, iar preţul va creşte substanţial. Tom Touch, creatorii gadgetului, susţin că acesta îşi va găsi locul în restaurante, cafenele, mall-uri, showroom-uri auto, expoziţii, săli de conferinţe sau chiar acasă.
Interesant este că Tom Touch Multitouch este dezvoltată integral în România de către CSVision. Componentele hardware sunt procurate de la diverşi producători de subansamble din Marea Britanie. “Piesele sunt de calitate, cumpărate de la engelzi, nu din China, acesta fiind şi motivul preţului de 9.800 de euro”, a declarat Florin Benga, new business director la Tom Touch.
Interacţionează cu obiectele aşezate pe suprafaţa sa
Noul gadget poate interacţiona cu obiectele aşezate pe suprafaţa sa. Astfel, dacă utilizatorii doresc să vizioneze un videoclip aflat în memoria telefonului mobil, este suficient să aşeze aparatul pe masă, aceasta citind toate informaţiile deja stocate. Dacă obiectele au ataşate coduri 2D, masa poate recunoaşte prin citirea acelor coduri, orice obiect şi poate să îl interpreteze în funcţie de aplicaţia pe care o rulează.
Masa Tom Multitouch poate citi şi interpreta un număr nelimitat de atingeri simultane. Poducătorul spune că masa poate fi dimensionată în funcţie de necesităţile clienţilor, dezvoltatorul furnizând şi aplicaţiile adaptate la nevoile fiecărui cumpărător.
Reprezentanţii CS Vision spun că procesul de cercetare şi producere a noii tehnologii s-a întins pe o perioadă de şase luni, investiţia totală a ajuns la 35.000 de euro. Reprezentanţii CS Vision spun că masa interactivă a atras atenţia unor potenţiali clienţi din publicitate şi proprietari showroom-uri.
Printre cele mai importante contracte semnate de CS Vision pentru furnizarea de astfel de produse şi servicii se numără cel cu Consiliul Judeţean Braşov, prin care a fost dezvoltată cea mai mare reţea de terminale de exterior şi de vitrină. Valoarea contractului este de aproximativ 200.000 de euro. De asemenea, în 2009 compania a semnat un proiect de 420.000 de euro pentru implementarea unei reţele de 16 terminale de exterior în România şi în Bulgaria.