Google dă 1,6 miliarde de dolari pentru site-ul YouTube

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania americană Google Inc. a oferit 1,6 miliarde de dolari pentru achiziţionarea YouTube, un site la modă printre amatorii de filmuleţe descărcate pe internet, anunţa "Wall Street Journal".

Compania americană Google Inc. a oferit 1,6 miliarde de dolari pentru achiziţionarea YouTube, un site la modă printre amatorii de filmuleţe descărcate pe internet, anunţa "Wall Street Journal". Informaţia nu a fost comentată deocamdată de reprezentanţii celor două companii de internet.
Site-ul YouTube a fost lansat anul trecut şi le oferă utilizatorilor posibilitatea de a vedea filmuleţe din cele mai diverse domenii, de la desene animate la videoclipuri muzicale. YouTube este acum compania cu cea mai rapidă dezvoltare din reţeaua internet şi este pe locul 10 în lume ca număr de accesări. Potrivit unor date prezentate recent, pe site-ul YouTube sunt incluse 65.000 de videoclipuri în fiecare zi.
În prezent, pe primul loc în topul site-urilor care oferă clipuri pe internet se situează "MySpace", cu 37,4 milioane de utilizatori unici. În luna iulie, pe site-ul MySpace au fost vizionate 1,4 miliarde de filmuleţe. Numărul doi în acest clasament este marele rival al Google, Yahoo, care a avut 812 milioane de accesări ale clipurilor de pe site. YouTube se afla în iulie doar pe locul 3, cu 649 millioane de filmuleţe văzute şi 34 de milioane de utilizatori unici.
Dacă informaţia lansată de "Wall Street Jounal" se dovedeşte corectă, Google ar putea ajunge de pe locul opt prima treaptă a clasamentului firmelor de servicii video on-line. Chiar dacă împotriva GoogleVideo sunt numeroase critici, în special referitoare la calitatea proastă a filmuleţelor. Nu este pentru prima dată când presa americană a scris despre preţul de vânzare al YouTube. Cotidianul "New York Post" estima, acum trei luni, valoarea acestei companii ca fiind între 600 de milioane şi un miliard de dolari, iar acum două luni eventualul preţ de vânzare era estimat la 2 miliarde de dolari. Popularitatea rapidă a YouTube a implicat compania şi într-o serie de scandaluri, în special din cauza nerespectării drepturilor de autor, deşi oficial compania nu încurajează postarea unor materiale aflate sub copyright. Postul de televiziune NBC a cerut YouTube, în februarie acest an, să scoată de pe site o serie de videoclipuri protejate prin drepturile de autor. YouTube s-a conformat cerinţei NBC, însă acest incident a avut un efect neaşteptat popularitatea site-ului de internet a crescut rapid. NBC a mai luat o decizie surprinzătoare după acest scandal a încheiat un parteneriat cu YouTube. Exemplul NBC a fost urmat şi de Warner Music, care a semnat un parteneriat cu YouTube. Postul CBS a protestat, de asemenea, faţă de utilizarea pe YouTube a unor clipuri, iar directorul Universal Music a declarat că site-ul internet datoarează milioane de dolari firmei sale. Cotidianul "The New York Times" a sesizat, la începutul acestei luni, că pe YouTube se înmulţeşte numărul clipurilor video "anti-americane", iar unele televiziuni din Marea Britanie au acuzat site-ul că încurajează violenţa. La toate aceste acuzaţii, YouTube a răspuns prin aplicarea unor măsuri de selectare a materialelor postate pe site.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite