Companiile mari ignoră opiniile angajaţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape jumătate din companiile din România nu fac studii privind opinia angajaţilor. În calcul nu au fost luate microîntreprinderile, ci doar firmele mari, medii şi reprezentanţele, cele care

Aproape jumătate din companiile din România nu fac studii privind opinia angajaţilor. În calcul nu au fost luate microîntreprinderile, ci doar firmele mari, medii şi reprezentanţele, cele care au o funcţionalitate clară de resurse umane.
Aceasta este una dintre concluziile studiului "Romanian HR Profile" realizat de Market Trend pentru Corporate Dynamics şi prezentat la conferinţa şi expoziţia anuală de training "Business Edu".
De altfel, aproape 20% din companii nu deţin nici măcar un sistem intern de evaluare a angajaţilor. Dacă există, cea mai mare probabilitate (54%) este ca evaluarea să se desfăşoare o singură dată pe an. Doar în 11% din situaţii angajaţii sunt "cântăriţi" trimestrial. Varianta de mijloc, evaluarea la şase luni, se practică în 30,7% din cazuri.
Bugetul mediu anual de dezvoltare per angajat se situează în intervalul 151-200 de euro, în 33,8% din cazuri. Peste 200 de euro nu alocă decât 1,5% din firme şi aproape 20% din companii au zero sau până la 10 euro buget pentru astfel de activităţi. 80% din bugete sunt însă cheltuite de 20% din persoane, consideră Decebal Leonard Marin, Managing Partner al Corporate Dynamics.
Studiul are şi veşti bune. Cele mai multe opinii ale oamenilor de resurse umane, puţin peste jumătate, vizează o creştere a perioadelor de training şi instruire, precum şi a bugetelor alocate pentru aceste activităţi. Creşterea bugetelor de instruire este cauzată şi de faptul că este din ce în ce mai dificil să găseşti forţa de munca şi atunci este necesar să investeşti mai mult în instruirea lor, crede Emanoil Drăgănescu, Managing Director al companiei de cercetare de piaţă Market Trend.

Calităţile personale, mai puţin importante decât calificarea şi experienţa
Calificarea angajaţilor şi experienţa anterioară a angajaţilor sunt principalele criterii de recrutare ale firmelor, întrunind 66% şi, respectiv, 76% din răspunsuri. Calităţile personale vin abia pe locul trei, cu 33% din opţiuni.
Aceasta arată că sunt puţine companii care au sisteme de resurse umane funcţionale care să le permită instruirea şi integrarea rapidă a personalui, consideră Decebal Leonard Marin. De altfel, studiul mai arată că departamentele de resurse umane îndeplinesc mai degrabă funcţii administrative decât strategice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite