Sandviciurile Subway au ajuns şi în România
0Celebrul lanţ de restaurante a deschis, ieri, prima reprezentanţă din ţara noastră în Capitală. Urmează alte 40 de fast-fooduri în regim de franciză în marile oraşe.
Cel mai răspândit lanţ de fast-fooduri din lume a intrat, ieri, pe piaţa restaurantelor cu servire rapidă din România, fără prea mare tam-tam, dar cu sute de pofticioşi care au îngroşat rândurile imediat după inaugurare. Americanii de la Subway au ales România pentru a fi cea de-a 100-a ţară în care colosul îşi va vinde celebrele sandviciuri.
Criza economică nu l-a speriat pe bucureşteanul Cristian Ştefănescu, primul francizor al Subway în România. Compania-mamă şi-a fixat ca target, pentru următorii patru ani, deschiderea a 40 de restaurante în majoritatea oraşelor cu peste 200.000 de locuitori din ţara noastră. În planurile americanilor, până la sfârşitul anului, restaurantele Subway vor ajunge în oraşe precum Iaşi şi Cluj.
Opt lei un SUB
Specificul restaurantelor Subway îl constituie, de fapt, sandviciurile submarin „SUBs", preparate în faţa consumatorului de către cei numiţi „sandwich artists".„În România, am observat o creştere a cererii faţă de noi branduri gastronomice, mai mult decât în oricare altă ţară din Europa Centrală şi de Est. Românii devin preocupaţi de calitatea mâncării, dar şi de rapiditatea cu care este servită. Restaurantele Subway se poziţionează sub platforma «Eat fresh», care înglobează aceste aspecte identificate la consumatorii de aici", a declarat Rumen Radev, agent de dezvoltare Subway România.
Gigantul american aduce pe piaţa noastră un meniu compus din 15 SUB-uri de bază, salate, tortillas, fursecuri, chipsuri, răcoritoare, ceaiuri şi specialităţi din cafea produsă sub marcă proprie. Pentru cei care sunt atenţi la greutate sau urmează un regim alimentar, americanii pun la dispoziţie o gamă de opt feluri de SUB-uri cu un conţinut de 6 grame de grăsime. Preţul unui SUB porneşte de la 8,5 lei şi creşte în funcţie de conţinutul ales de cumpărător.
Una dintre regulile care se respectă cu sfinţenie în fast-foodurile Subway este că, de la intrarea oricărui client în restaurant şi până i se urează „Poftă bună!", trec exact 2,20 minute. Pentru piaţa din România, oficialii Subway au în plan şi implementarea serviciul de livrare la domiciliu. Cât priveşte politica de francizare, investitorii plătesc un procent săptămânal de 8% din cifra de afaceri şi 4,5% pentru fondul de advertising.
Cum s-a dezvoltat brandul
- 1965 - Primul restaurant este deschis de către Fred DeLuca şi Dr. Peter Buck; în prima zi de funcţionare sunt vândute 312 sandviciuri;
- 1968 - Se deschide restaurantul cu numărul 5 şi este folosit pentru prima dată numele Subway ca marcă înregistrată;
- 1974 - Se implementează sistemul de francizare;
- 1997 - Sunt introduse în meniu sandviciurile cu doar 6 grame de grăsime;
- 2010 - Reţeaua de restaurante Subway este declarată oportunitatea de franciză numărul 1 în lume de către revista „Entrepreneur";
- 2012 - Subway are peste 36.500 de restaurante deschise în 100 de ţări din 5 continente.