"ProSport" - la Sârbu, dar fără Ţopescu
0>> Publimedia Internaţional şi-a întregit portofoliul cu "ProSport", vândut lui Ringier România acum 4 ani . Echipa editorială a "ProSport" a fost anunţată, ieri, că tranzacţia dintre
>> Publimedia Internaţional şi-a întregit portofoliul cu "ProSport", vândut lui Ringier România acum 4 ani .
Echipa editorială a "ProSport" a fost anunţată, ieri, că tranzacţia dintre Ringier şi divizia de print a Media Pro, Publimedia Internaţional, a fost încheiată. Preţul vânzării nu va fi făcut public. Însă în piaţă se vehiculează suma de opt milioane de euro.
După patru ani, "ProSportul", ziarul "de suflet" al lui Adrian Sârbu, se întoarce la trustul din Pache Protopopescu. Conform comunicatului oficial trimis de către cele două trusturi, tranzacţia include transferul titlului, al tuturor mărcilor adiacente brandului şi al tuturor domeniilor on-line.
Contractul de vânzare-cumpărare încheiat pe 20 noiembrie şi aprobat de Consiliul Concurenţei, termenii şi condiţiile stipulate în contractele de muncă ale personalului transferat nu vor fi modificate de către Media Pro pentru o perioadă de cel puţin şase luni.
Transferul în noul sediu al jurnaliştilor de la "ProSport" se va face abia în luna ianuarie. Până atunci, toate activităţile de publishing legate de publicaţia sportivă vor fi asigurate de către Ringier România.
În ceea ce priveşte echipa editorială şi angajaţii din departamentele de marketing şi publicitate, aceştia vor fi transferaţi către PubliMedia. Cu două excepţii: Dorin Chioţea şi Cristian Ţopescu, conducerea editorială.
Chioţea rămâne la Ringier
Dorin Chioţea, cel care a fost redactor-şef la "ProSport" încă de la preluarea ziarului de trustul elveţian, va continua să lucreze în cadrul companiei Ringier. Adela Popescu, director de comunicare, a afirmat că Dorin Chioţea va rămâne în interiorul trustului pentru că este unul din cei mai loiali angajaţi. Locul şi atribuţiile sale vor fi preluate de actualul redactor-şef adjunct, Dan Filoti, care "va intra în pâine" în prima zi după transferul efectiv din luna ianuarie.
Dorin Chioţea a declarat pentru "Adevărul" că "până pe 10 ianuarie inclusiv voi asigura apariţia editorială a <> . După, am o ofertă de la Ringier pentru a intra în managementul companiei, dar nu ştiu încă pe ce funcţie." "Doresc să mulţumesc acestei echipe de oameni maturi şi entuziaşti, care au investit zi de zi energie şi pasiune în ziarul <> .
Vreau să le mulţumesc în mod special lui Dorin Chioţea şi domnului Cristian Ţopescu, care au stat la cârma ziarului. Sunt bucuros să pot păstra în cadrul Ringier România pe unul dintre cei mai valoroşi, dedicaţi şi loiali oameni, Dorin Chioţea", afirmă Alexander Theobalt.
Atribuţiile de conducere editorială ale lui Cristian Ţopescu încetează odată cu vânzarea titlului. Ţopescu a evitat să precizeze care sunt motivele pentru care nu îşi urmează colegii la Media Pro, dar nici dacă va rămâne sub aripa companiei elveţiene. Fostul director editorial a "mulţumit colegilor pentru prietenia arătată" pe parcursul celor patru ani de când conduce "ProSportul".
Ringier renunţă a două oară la sport
Reprezentantul Ringier România, Adela Popescu, a ţinut să îi mulţumească comentatorului sportiv pentru activitatea sa în trust şi a adăugat că vor aştepta o decizie din partea sa. În plus, Popescu a spus că este normal ca noul proprietar, Media Pro, să înlocuiască unii oameni: "Publimedia doreşte un start fresh".
Cosmina Noaghea, director general Publimedia Internaţional, a declarat că "este firească asocierea <> cu trustul lui Adrian Sârbu".
Este o reîntregire a brandului Media Pro, un moment pe care Adrian Sârbu îl vânează de cinci ani. Vânzarea în 2003 a publicaţiei sportive către trustul elveţian a însemnat o înfrângere pentru mogulul din Pache Protopopescu. Acum se poate lăuda că şi-a completat divizia de print.
Este al doilea ziar de sport care trece prin mâna trustului Ringier. În 2000, compania elveţiană vinde către trustul Intact "Gazeta Sporturilor" datorită pierderilor financiare masive pe care publicaţia le-a suferit. Sub aripa Ringier România, "ProSport" nu a avut prea multe victorii: nu a reuşit să întreacă în audienţă publicaţia lui Dan Voiculescu. Este asta o slăbiciune a grupului elveţian Ringier România?
Imediat după preluarea "ProSport" de către Ringier, în 2003, oamenii de încredere ai ziarului, Ovidiu Ioaniţoaia şi Cătălin Tolontan, au părăpsit redacţia, îndreptându-se spre "GSP". Şi se pare că au făcut o alegere bună.
Chiar dacă "ProSport" este cu mult în urma "Gazetei Sporturilor" la nivel de audienţă şi tiraje, Sârbu poate spune că a răscumpărat, cu aproximativ opt milioane de euro (dacă e să credem zvonurile din piaţă), o marcă puternică.
Contactat de "Adevărul", Cătălin Tolontan, redactor-şef la "Gazeta Sporturilor", a comentat: "Mulţumesc colegilor de la Gazetă! Abandonul Ringier este victoria lor personală. Nu comentez viitorul <> ."
Cosmina Noaghea, director general Publimedia Internaţional:
"<> este brandul a cărui asociere cu MediaPro este firească. Pentru noi, această achiziţie înseamnă readucerea brandului <> acolo unde îi este locul şi un nou început. Iniţial, va fi o investiţie care merită şi un pas înainte în termeni de cotă de piaţă. Pe termen mediu, va fi un business de succes."
Alexander Theobalt, director general Ringier România:
"Revenirea titlului <> în portofoliul MediaPro va asigura ziarului şi oamenilor care lucrează pentru el un viitor promiţător. Anul 2007 a fost unul de consolidare pentru Ringier România. În 2008, vom implementa o serie de proiecte majore cu impact pozitiv asupra sustenabilităţii şi dezvoltării afacerii."
Cristian Ţopescu, fost director editorial "ProSport":
"Când am plecat de la TVR acum 40 de ani, nu am făcut nicio declaraţie despre instituţia unde am lucrat. Nu o fac nici acum despre Ringier, unde am stat patru ani de zile. Le mulţumesc colegilor pentru prietenia pe care
mi-au arătat-o şi le doresc numai bine. Rămân un membru al familiei sportive din România în care se află mulţi oameni de valoare şi în care sunt sigur că voi avea loc."