BAC 2018. Marţi a avut loc proba scrisă la Limba Maternă. Au fost publicate subiectele şi baremul de corectare
0Marţi a avut loc cea de a doua probă scrisă, la Limba Maternă (Maghiară, Germană, Sârbă, Slovacă, Croată, Turcă, Ucraineană şi Italiană), din cadrul Examenului de Bacalaureat 2018. Următoarea probă se va desfăşura, miercuri, la proba obligatorie de profil (Matematică pentru Profilul Real, Istorie pentru Profilul Umanist).
UPDATE Subiectele la limba maternă BAC 2018 şi baremul de corectare pot fi consultate AICI.
Această probă s-a susţinut la maghiară, germană, sârbă, slovacă, croată, turcă, ucraineană şi italiană.
Subiecte Limba Germană
Barem subiecte Limba germană
Subiecte Limba maghiară - Real
Barem subiecte Limba maghiară
Subiecte Limba maghiară - Uman
Barem Limba maghiară
Ultima evaluare scrisă este la disciplina aleasă de absolvenţi în funcţie de profilul studiat şi va avea loc pe 28 iunie. Cei care studiază la Profilul Umanist vor opta între Geografie şi Ştiinţe Socio-Umane (Filosofie, Sociologie, Psihologie, Logică), iar absolvenţii Profilului Real vor alege între disciplinele Fizică, Chimie, Biologie şi Informatică.
Pe 4 iulie se vor afişa primele rezultate (până la ora 12:00).
Depunerea contestaţiilor se va face, în aceaşi zi, între orele 12:00-16:00. Reamintim că în urma evaluării lucrărilor contestate nota iniţială se poate modifica, după caz, prin creştere sau descreştere, prin nota acordată la contestaţii. Rezultatele finale vor fi afişate în data de 9 iulie.
Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, cumulativ: susţinerea tuturor probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, susţinerea tuturor probele scrise, obţinerea notei 5 la fiecare dintre acestea şi obţinerea mediei 6 cel puţin, la probele scrise.
Ce subiecte au primit candidaţii la prima probă scrisă
Absolvenţii de clasa a XII-a au susţinut, ieri, prima probă scrisă - la Limba Română - din cadrul examenului de Bacalaureat. Atât candidaţii de la Profilul Uman, cât şi cei de la Profilul Real au avut la Subiectul al III-lea de comentat o poezie.
Primele două subiecte sunt identice pentru absolvenţii de la Profilul Uman şi Profilul Real. Pentru rezolvarea corectă a primului subiect elevii vor primi 50 de puncte, iar pentru cel de al II-lea li se acordă maximum 10 puncte. La primul subiect elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe în baza unui fragment de text extras din „Note de călătorie“, scris de Anton Holban. Printre acestea au fost explicarea unor secvenţe din text, dar şi elaborarea unei compuneri de minimum 150 de cuvinte în care să argumenteze dacă oamenii pot aprecia sau nu farmecul locului în care trăiesc. La acest subiect, candidaţii trebuiau să folosească argumente atât din textul lui Holban, cât şi din viaţa personală.
La Subiectul al II-lea candidaţii au avut de explicat rolul notaţiilor folosite de autor (didascalii) în fragmentul din opera „Ultima oră“ scrisă de Mihail Sebastian. La Subiectul al III-lea (30 de puncte), candidaţii de la Profilul Real au avut de realizat un eseu de minimum 400 de cuvinte în care să prezinte particularităţile unui text poetic studiat, aparţinând lui Mihai Eminescu sau Tudor Arghezi. Absolvenţii de la Uman au primit aceleaşi cerinţe, dar aplicate unei poezii scrisă de Ion Barbu sau Lucian Blaga.
„Subiectele de la această probă au avut un nivel mediu de dificultate. Cred că cerinţele au fost simple pentru elevii care au învăţat“, a explicat pentru „Adevărul“ Mihaela Apetrei, specialist în Limba Română. „La primul subiect, textul este perfect inteligibil. Trebuia să fie înţeles de elevi fără probleme dacă îl citeau cu atenţie pentru ca pe urmă să rezolve cerinţele formulate în baza acestuia. La subiectul al II-lea trebuiau să cunoască faptul că notaţiile autorului (didascaliile) sunt legate de specificul genului dramatic şi reprezentarea textului pe scenă. Aveau didascalii referitoare la locul desfăşurării acţiunii, inclusiv referitoare la decoruri, dar şi la timpul acţiunii sau zgomotele de fundal. La ultimul subiect poate a fost mai dificil pentru unii dintre elevi. Ei, de obicei, preferă operele epice“, a explicat Ruxandra Achim, profesoara de Limba Română la Colegiul Naţional „I.L.Caragiale“ din Capitală.