Una dintre cele mai mari bănci din România închide 129 de casierii şi reduce programul altora. Ce trebuie să ştie clienţii
0Una dintre cele mai mari bănci prezente în România a anunţat că va închide luna aceasta 129 dintre casieriile sale din ţară şi va reduce programul altora.
„Raiffeisen Bank anunţă că începând cu luna noiembrie, aproximativ o tremie (129) dintre agenţiile sale vor intra în era “Viaţa fără CA$H”. Asta înseamnă ca operaţiunile cu numerar se vor efectua exclusiv la MFM/ATM, în zona 24H, existentă în fiecare unitate”, a anunţat banca.
În plus, banca are în alte câteva zeci de unităţi program redus de casierie, pe care îl va adapta continuu, pe măsură ce traficul va scădea şi alternativele digitale oferite clientelei vor acoperi o gamă şi mai largă de operaţiuni cu numerar.
“An de an, Raiffeisen Bank investeşte sume considerabile pentru a asigura o experienţă superioară clienţilor săi prin serviciile oferite în unităţile sale. Anul acesta, contextul pandemiei a accelerat multe proiecte de digitalizare şi schimbări curajoase pentru folosirea operaţiunilor “fără cash”, iar asta s-a întâmplat nu doar în industria bancară. Pentru noi a fost momentul oportun pentru a face încă un pas spre încurajarea tranzacţiilor digitale. Vrem să dam tuturor colegilor din agenţiile fără casierie, posibilitatea de a dedica timp activităţilor cu valoare adaugată pentru clienţi, cum sunt consilierea în vederea înţelegerii tuturor funcţionalităţilor aplicaţiilor noastre şi a beneficiilor ofertei noastre de soluţii financiare. În felul acesta, ne dorim ca, împreună, să construim parteneriate valoroase şi durabile pe termen lung.” a spus Monica Udrescu, director executiv reţea de unităţi Raiffeisen Bank.
Operaţiunile cu numerar pe care le efectuau clienţii la ghişeu în cele 129 de unitati vor putea fi făcute pe maşini multifunctionale (MFM-uri) sau vor avea soluţii alternative (Raiffeisen Online, Smart Mobile, Colectare).
Fiecare angajat al băncii va fi gata să asiste clienţii pentru a învăţa să utilizeze eficient toate canalele alternative de plată (ATM/MFM, Online & Smart Mobile).
În cazurile în care nu există soluţie alternativă pentru operaţiunile care implică cash-ul, clienţii vor fi îndreptaţi către o agenţie Raiffeisen Bank din proximitate.
Ce operaţiuni se pot face la MFM
- Depunere şi retragere de numerar, în lei, în şi din conturile proprii;
- Plata ratelor (lei);
- Plata facturi utilităţi;
- Depunere lei în contul tertţlor (clienţi Raiffeisen Bank);
- Operaţiuni de schimb valutar (euro/USD în lei);
- Mini-extras de cont;
- Interogare sold;
- Schimbare PIN;
- Deblocare PIN(pentru cardurile Mastercard);
- Primire bani prin Western Union;
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piaţa bancară din România şi peste 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Numărul clienţilor digitali - cei care utilizează aplicaţiile de digital banking, Raiffeisen Online şi Smart Mobile - a depăşit 700.000 la mijlocul anului 2020. Raiffeisen Bank deţine cel mai mare portofoliu de carduri de credit active din România - 530.000, iar numărul de carduri de debit active a trecut de 2 milioane. Banca are aproximativ 5000 de angajaţi, 335 de agentii în toată ţara, 770 de ATM-uri, 373 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 23.000 de POS-uri.