Piaţa românească de IT, vector de creştere al economiei
0În ultimii ani, industria de IT a devenit unul dintre principalii vectori de creştere ai economiei româneşti. Numai în anul 2015, contribuţia sectorului tehnologic la produsul intern brut al României a crescut cu 13%, iar specialiştii prognozează o creştere continuă. În plus, industria de software românească este apreciată şi peste hotare, exporturile în domeniu atingând deja pragul de două miliarde de euro.
Companiile locale sunt susţinute în procesul lor de creştere de evenimentele din domeniu, unde îşi pot dezvolta afacerile prin găsirea unor noi parteneri şi clienţi şi unde găsesc informaţii despre trendurile existente la nivel mondial. Cel mai amplu eveniment este Internet & Mobile World, defăşurat pe 5-6 octombrie la Romexpo Bucureşti, care aduce laolaltă peste 8,000 de vizitatori din mediul business local şi internaţional. Înscrierea pentru eveniment e disponibilă pe www.imworld.ro.
Companiile internaţionale, interesate de penetrarea pieţei româneşti
Anul 2015 a reprezentat consolidarea industriei de software românească pe piaţa internaţională. Pe lângă creşterea de 500 de milioane de euro al exporturilor faţă de anul anterior, mai multe companii internaţionale şi-au deschis sedii noi în România. Un astfel de exemplu este MiniCRM, o companie care oferă servicii de gestionare a relaţiilor cu clienţii.
O companie fondată la Budapesta, MiniCRM, a avut prima interacţiune cu piaţa română la ediţia din 2015 Internet&Mobile World. Răspunsurile primite din piaţă şi nivelul de dezvoltare local le-a confirmat că e momentul oportun să îţi extindă serviciile pe piaţa din România, ca exponent al Europei de Est:
”IMWorld a fost o oportunitate foarte bună de a vorbi direct cu potenţialii noştri clienţi. Am avut foarte multe interacţiuni one-on-one, am învăţat foarte multe lucruri despre specificul pieţei şi despre nevoile clienţilor”, menţionează Anca Ioana Bandac, Country Manager MiniCRM. Din cele 4,500 de companii care viziteaza Internet & Mobile World, peste 15% sunt în căutare de parteneri şi clienţi regionali, care să le consolideze poziţia pe piaţă.
Extinderea pieţei locale de e-commerce
Piaţa locală de e-commerce este în plină dezvoltare, iar complementar se adoptă tot mai mult soluţiile de plăţi digitale. Un exemplu bun este Masterpass, care creşte constant în popularitate, atât la nivel internaţional, cât şi în România, şi putem vedea acest lucru prin numarul de companii care au integrat soluţia de plăţi digitale Masterpass în platformele lor online. La nivel global, Masterpass este disponibil la sute de mii de comercianţi online sau aplicaţii, şi acceptat în peste 5 milioane de locaţii ale comercianţilor din 77 ţări, iar in Romania este disponibil pe pagini precum Orange sau Okazii.ro, la care se adaugă peste 1.000 comercianţi care colaborează cu bănci precum BCR, Banca Transilvania sau Libra Internet Bank.
”IMWorld a contribuit semnificativ la popularizarea Masterpass, întrucât am promovat cu succes soluţia noastră de plăţi digitale în cadrul participărilor noastre la eveniment. În prezent, peste 1,000 de comercianţi au integrat suita de servicii digitale Masterpass pe paginile lor online”, declară Gabriel Ghiţă, Head of New Business CEE în cadrul Mastercard Europe.
Networking la nivel de top
Mai mult de o treime din vizitatorii Internet&Mobile World sunt factori de decizie în companiile lor, aşa că networking-ul este o componentă importantă a evenimentului. Inovi Intelligent Surfaces, o companie românească inovativă care comercializează mese interactive, şi-a extins reţeaua de parteneri prin participarea la eveniment, conform spuselor lui Alexandru Dragomir, CEO. Aceştia au purtat discuţii cu noi contacte, persoane de decizie, care le-au devenit ulterior participarii la eveniment clienţi.
Participanţii la eveniment pot interacţiona uşor cu persoanele relevante pentru ei prin platforma MyConnector, o aplicaţie dedicată filtrării şi contactării vizitatorilor pentru stabilirea de întâlniri. Toate persoanele înscrise pentru Internet&Mobile World vor avea acces în platforma MyConnector începând cu data de 28 septembrie 2016. Pachetele de acces la eveniment pornesc de la 0 lei şi sunt disponibile in diverse forme si categorii de preturi, in functie de zonele ce pot fi accesate in eveniment pe site-ul www.imworld.ro.
Internet&Mobile World este cea mai mare expo-conferinţă de soluţii IT şi digitale pentru afaceri din Europa Centrală şi de Est. Evenimentul se desfăşoară pe 5-6 octombrie la Romexpo, Bucureşti şi aduce laolaltă 8,000 de vizitatori din peste 4,500 de companii, peste 130 de expozanţi care prezintă peste 1,700 de soluţii pentru business-uri şi peste 130 de speakeri internaţionali şi locali pe cele 5 scene de eveniment. De asemenea, IMWorld este co-locat cu EuroCloud Forum, cel mai mare forum al industriei de cloud europeană. Detalii despre EuroCloud Forum şi înscrierea pentru eveniment e disponibilă la forum.eurocloud.org.
---
Partenerul principal este Telekom Romania, iar partenerii de scene sunt: Microsoft, Raiffeisen Bank, MiniCRM, MasterCard.
Sponsorii evenimentului sunt: Xerox, Medialine, Likeit, HP Enterprise, Metro Systems, Luxoft, Accenture, QuickMobile, M247 Europe, BitDefender, Orange, Syswin Solutions, Avangate, RINF Tech, Maguay, Viva Telecom, Luxoft Training si Voxility.
Partenerul creativ este Quart Creative Agency.
Asociaţii, evenimente şi instituţii partenere: Advertising Week, ANIS, APDETIC, ARIES, ATIC, BCCBR - Camera de Comerţ Bilaterală Bulgaria – România, BCMA, Camera de Comerţ Olandeză în România (NRCC), CIO Council, DCIA, Elite Business Women, GDG Bucureşti, IAA, ICT Cluster Bulgaria, Innovation Labs, Lumea SEO PPC, Network Marketing Forum, Poland Connectionpoint, RICAP, Romanian Startups, Smart Alliance, Tech Society.
Parteneri media principali: Adevărul, Kiss FM, Comunic.ro, Forbes.
Parteneri media: Adhugger, Agora, Antena Play, Business24, Cariere, CloudMag.ro, Comunicatedepresa.ro, Elevate, Hotnews, Ibusiness, IQads, IT Channel, IT Trends, Learning Network, Magazinul Progresiv, Market Watch, MediaTRUST, New Edition News, SMARK, Tech Café, Trends HRB, Today Software Magazine, Wall-Street.ro, Yoda.ro, Zelist, Ziare.com.