Graţiela Gavrilescu: Statul se va îndrepta împotriva Volkswagen pentru a recupera diferenţa de taxă la timbrul de mediu şi subvenţiile din programul Rabla

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Statul român se va îndrepta împotriva grupului Volkswagen sau a reprezentanţei acestuia în România pentru a recupera diferenţele între timbrul de mediu plătit de posesorii de maşini cu motoare măsluite şi adevărata valoare potrivit poluării realizate, a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

De asemenea, statul va recupera subvenţiile acordate ilegal pentru maşinile Volskwagen cumpărate prin programul Rabla.

Oficialul a sfirmat că românii care au cumpărat astfel de maşini au fost clienţi de bună credinţă, astfel că statul nu se va îndrepta împotriva acestora pentru a colecta diferenţele de bani, ci împotriva Volkswagen.

"Niciun căteţean român nu va plăti diferenţa taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România", a afirmat joi Gavrilescu.

Gavrilescu a completat că autorităţile aşteaptă acum ca grupul Volkswagen să prezinte oficial în data de 7 octombrie planul de rezolvare a problemelor.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că aşteaptă date de la Ministerul german al Transporturilor şi de la Volkswagen, după ce constructorul german a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele în materie de emisii, şi a precizat că în România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule Volkswagen, dintre care 56.000 noi.

Totodată, Matache a spus că RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate pentru maşinile noi Euro 5 diesel, nevândute, ale mărcilor Volskwagen (Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat), fiind vorba despre 300 de maşini aflate în stocurile dealerilor, care astfel nu mai pot fi înmatriculate în România până la rezolvarea problemelor.

La rândul său, Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), a afirmat că dealerii Volkswagen care vând maşini cu astfel de probleme pot primi amenzi de până la 100.000 de lei pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele.

Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Este vorba de mai multe modele de la constructorii auto Volkswagen, Skoda, Seat şi Audi.

Este vorba de motorizările de 1,6 litri şi 2 litri din seria EA 189 pentru modelele Volkswagen Golf de generaţia a şasea (2008-2012), Passat – generaţia a şaptea (2010-2014), Jetta, Beetle şi Tiguan (2007-2015). De asemenea, softul care trişează la emisii este instalat şi pe furgonetele Caddy şi pe microbuzele Transporter. 

În cazul Audi, constructorul german a recunoscut că sunt implicate modelele A1, A3, limuzinele A4, A5 şi A6, modelul sport Audi TT, şi vehiculele de teren Q3 şi Q5. Concomitent, Skoda a instalat motoarele diesel cu probleme pe versiuni mai vechi ale modelelor Rapid, Fabia, Roomster, Octavia şi Superb, potrivit Prague Post. În fine, Seat a recunoscut că a instalat motoarele cu softul care trişa la emisii pe 700.000 de autoturisme fabricate între 2009 şi 2014. Compania nu a detaliat modelele, dar „El Pais“ scrie că ar fi vorba de Leon, Ibiza şi Alhambra, dar şi Exeo şi Altea, acestea din urmă nemaifiind acum în producţie.

Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite