Consorţiul Astaldi-Max Boegl va finaliza lucrările la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad
0Asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl va finaliza lucrările la cel de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad, între Pecica şi Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri naţionale (CNADNR) a reziliat în vara anului trecut contractul de proiectare şi execuţie a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%.
„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă că astăzi, 26.09.2014, a fost semnat contractul Proiectare şi Execuţie Autostrada Nădlac - Arad şi Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl România SRL şi are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA“, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi sume de la bugetul de stat (15%). Potrivit comunicatului, lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii şi varianta de ocolire a oraşului Arad.
Asocierea Astaldi-Max Boegl construieşte şi primul lot al autostrăzii Arad - Nădlac, în lungime de 22 de kilometri.
Construcţia autostrăzii Nădlac - Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.
Mai puteţi citi:
Asfaltul turnat pe autostrada Nădlac - Arad a ajuns la graniţă
Noul constructor al primului lot din Autostrada Nădlac - Arad începe lucrările în aprilie