Scandalul Cambridge Analytica a afectat veniturile Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Facebook a raportat un profit net trimestrial peste aşteptările pieţei, de 5,1 miliarde de dolari, însă s-a situat sub nivelul estimărilor analiştilor în ceea ce priveşte veniturile, arată cea mai recentă analiză realizată de Tradeville.

Facebook încă întâmpină dificultăţi în ceea ce priveşte implementarea noilor reglementări privind datele cu caracter personal, în urma scandalului Cambridge Analytica, acesta fiind şi principalul motiv pentru care rata de creştere a veniturilor din publicitate a scăzut considerabil, arată specialiştii Tradeville. Prin urmare, cu toate că a înregistrat venituri de 13,23 miliarde de dolari, mai mult cu 42% faţă de perioada similară a anului trecut, evoluţia companiei a fost sub aşteptările pieţei. 

Amintim că în prima parte a anului în curs, firma de consultanţă Cambridge Analytica a accesat ilegal datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook pentru a influenţa cele mai importante campanii electorale din SUA şi Marea Britanie.

Cu toate acestea Facebook rămâne cea mai mare platformă de socializare, cu un cvasi-monopol în anumite regiuni de pe glob. „Chiar dacă ratele de creştere vor scădea, Facebook are capacitatea a atrage noi utilizatori şi de a-şi creşte veniturile având în vedere că 25% din sumele cheltuite de ad-uri la nivel global, se împart între Facebook şi Google”,  explică analiştii Tradeville.

Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ale companiei au crescut cu 31% până la 2,5 miliarde dolari, cheltuieli specifice domeniului IT care dovedesc preocuparea pentru a crea şi a dezolta produse noi ale Facebook. Faţă de T2 din 2017, cheltuielile de investiţii pentru achiziţionarea echipamentelor tehnologice au crescut cu 139% la 3,5 miliarde dolari. Pentru anul 2018, oficialii companiei estimează cheltuieli de capital în valoare de 15 miliarde dolari, care vor viza investiţii în centre de date, servere, infrastructură şi spaţii de birouri.

Unul dintre principalele motoare ale companiei,  de care depinde procesul de generare a veniturilor este numărul de utilizatori şi intensitatea utilizării platformelor din grupul Facebook. Dacă în trecut Facebook înregistra rate de creştere generoase la nivelul utilizatorilor, la ora actuală compania a ajuns la un stadiu de maturitate în care procesul de atragere de noi utilizatori devine tot mai complicat. În T2 2018, compania a raportat un număr de utilizatori zilnici activi de 1,47 miliarde, mai mulţi cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, însă sub aşteptările pieţei de 1,49 miliarde.

De asemenea, în ultimele cinci trimestre, numărul de utilizatori din SUA şi Canada a fluctuat în jurul valorii de 185 milioane, evidenţiând astfel o posibilă saturaţie în America de Nord şi un potenţial de creştere pe celelalte pieţe. 

Privind numărul utilizatorilor lunari activi, acesta a crescut cu 11.4% faţă de T2 2017, la 2,23 miliarde. „Având  în vedere că aproximativ 4.2 miliarde oameni au acces la internet, putem afirma că aproximativ 53% din populaţia care are acees la internet utilizează platforme ale grupului Facebook”, se mai arată în analiza citată.

Facebook este cea mai mare reţea socială din lume, având peste 2 miliarde de utilizatori activi şi a fost înfiinţată de Mark Zuckerberg în 2004.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite