Intalnire cu Marlene Dietrich
0Cine ar putea supravietui fara putina comedie in viata lui? Fiindca raspunsul e ca si dat, vestea reintrarii Teatrului de Comedie in circuitul artistic bucurestean, dupa cateva luni de pauza impuse de
Cine ar putea supravietui fara putina comedie in viata lui? Fiindca raspunsul e ca si dat, vestea reintrarii Teatrului de Comedie in circuitul artistic bucurestean, dupa cateva luni de pauza impuse de lucrarile de renovare, nu poate fi decat una foarte buna pentru toata lumea. Cladirea teatrului a devenit mai primitoare, sala este complet renovata, ba are chiar si o "sora" mai mica, sala Studio, ceea ce sporeste numarul ofertelor de spectacol de aici. Caldura, lumina, confort, teatru de calitate, roluri pentru toti actorii - acestea sunt ingredientele pe care directorul George Mihaita le-a combinat intr-o reteta a succesului care incepe sa dea roade adevarate la Comedie, dupa ce ani de zile acest teatru a plutit in deriva. Prima premiera din acest an, prezentata azi si maine, la sala mare, care poarta acum numele intemeietorului acestui teatru, actorul Radu Beligan, este semnata de Catalina Buzoianu si are ca subiect viata unei actrite mitice, Marlene Dietrich. Chemata sa dea viata acestei dive, Emilia Popescu (foto) recunoaste ca nu i-a fost usor. "Nu incerc sa o imit pe Marlene, sa nu va asteptati sa o regasiti pe scena pe ea. Eu mi-am dorit sa aduc un omagiu fragilitatii artistului, singuratatii lui, puterii care ii vine din slabiciune uneori. Acest rol este cel mai frumos gest de iubire facut de Catalina Buzoianu, careia ii multumesc." Emilia Popescu face un tur de forta in Marlene, unde interpreteaza si hit-urile muzicale ale vedetei. Despre seria de intamplari benefice care a dus la conturarea unor proiecte speciale vorbeste directorul George Mihaita, enumerand "sansa de a o fura pe Emilia Popescu de la Bulandra, intr-o perioada de transferuri si schimbari de directori", "sansa intalnirii cu Heidegert Hoesch, directoarea Institutului Goethe, care a fost de acord cu vernisarea, in foaierul teatrului, a unei expozitii de fotografii ale actritei Marlene Dietrich, provenind de la Muzeul Filmului din Berlin" si chiar "sansa" amanarii unor premiere din cauza lucrarilor de renovare, ceea ce acum face ca teatrul sa prezinte o serie intreaga de noi spectacole. Dupa Marlene (o piesa de Pam Gems, traducerea Antoaneta Ralian) urmeaza la sala Studio spectacolul Lady Di, axat tot pe o personalitate feminina, una dintre cele mai reprezentative din secolul care s-a incheiat, insa dintr-o perspectiva comica. Piesa dramaturgului croat Tomislav Zajec este montata de regizoarea Andreea Vulpe si dedicata memoriei actorului Cornel Vulpe. Urmeaza sa monteze la Comedie, Alexandru Tocilescu (deja in repetitii cu Poker de Adrian Lustig), Mircea Cornisteanu ( cu Auditia de Aleksander Galin, Iarina Demian (care pune la cale o noua Chirita, pe muzica de Vama Veche, cu Emilia Popescu in rolul principal, iar in sala Studio Horatiu Malaele (Petitorii - un coupe alcatuit din Cerere in casatorie si Ursul), si Felix Alexa cu piesa Iarna, de Jon Fosse. O alta prezenta asteptata este cea a regizorului Tompa Gabor care va pune in scena atat la sala mare (probabil Ubu Roi de A. Jarry), cat si la sala mica. Si in acest an, Teatrul de Comedie va inchide stagiunea cu un triumf al acestui gen teatral, cea de a doua editie a Festivalului de Comedie Romaneasca.