New York Times: În România, calculatorul afectează performanţa şcolară
0Copiii sunt campioni la pierdut timpul, iar calculatorul este unealta ideală. Potrivit unui studiu publicat de cotidianului The New York Times, utilizarea calculatoarele în rândul elevilor a dus la scăderea rezultatelor obţinute de aceştia la şcoală.
Studiul a fost realizat de profesorul Ofer Malamud de la Universitatea din Chicago şi de românul Cristian Pop-Eleches de la Universitatea Columbia, şi s-a bazat pe o cercetare făcută în România, după derularea programului susţinut de Guvern, potrivit căruia elevii şi studenţii cu venituri reduse pot beneficia de un ajutor de 200 de euro din partea statului, pentru a-şi cumpăra un calculator. De această măsură urmau să beneficieze 25.000 de tineri cu vârste de până la 26 de ani.
"Am înregistrat un efect negativ al cunoştinţelor în rândul elevilor", a declarat Ofer Malamud, în urma studiului.
În momentul în care au primit calculatoarele, cele mai multe gospodării româneşti nu au fost conectate la internet, iar copii în loc să-şi facă temele pentru acasă au folosit calculatoarele să se joace.
Familiile cu venituri reduse au salutat măsura Guvernului, gândindu-se că aceste calculatoare vor fi întrebuinţate pentru a-i ajuta pe copii la teme. "Copiii le-au folosit zilnic, dar pentru a se juca", se mai arată în articol. Rezultatele slabe s-au înregistrat îndeosebi la materii precum matematică, limba engleza şi limba română.
În SUA, Jacob L. Vigdor şi Helen F. Ladd, profesori la Universitatea Duke, au raportat rezultate similare. Ei spun că au constatat că, în perioada 2000-2005, studenţii au obţinut rezultate mai slabe la testele de la matematică, informează realitatea.net.