Un cablu rupt a blocat trenurile pentru şase ore
0Opt trenuri care au circulat ieri pe ruta Braşov-Bucureşti au avut întârzieri de până la 360 de minute. Media întârzierilor pe marile magistrale feroviare era, până în urmă cu două luni, de aproximativ 30 de minute. Acum, aceasta a depăşit 70 de minute.
Circulaţia trenurilor de călători de pe ruta Braşov – Bucureşti şi retur a fost afectată, ieri, din cauza unui deranjament provocat de un cablu rupt la locomotiva unui tren de marfă care a staţionat cinci ore între Comarnic şi Valea Largă.
- Opt trenuri în plus spre Iaşi pentru Sărbătoarea Sf. Parascheva
- Infrastructura CFR este în paragină iar fondurile disponibile acoperă doar 6% din reparaţii
- VIDEO România, ţara unde trenurile nu vin niciodată la timp - Sondaj
Opt trenuri de persoane, printre care şi unul internaţional, care se îndreptau spre Bucureşti, au ajuns cu întârzieri de peste 30 de minute. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, cea mai mare întârziere a avut-o trenul accelerat 1642 Baia Mare - Bucureşti Nord: 379 de minute.
Simona Muscă şi Gabriela Bunu sunt două studente care au luat ieri dimineaţă Rapidul 742, din Braşov la Bucureşti. „Trenul a ajuns din Baia-Mare în Braşov cu 50 de minute întârziere. Ni s-a transmis că va fi întârzierea din motive necunoscute“, a spus Simona.
Confuzia oamenilor s-a transformat în nervozitate. „La Predeal, am stat în staţie o oră şi jumătate. Nu înţelegeam ce se întâmplă. Controlorul a venit în fiecare vagon şi ne-a explicat motivul întârzierii: «s-a rupt un fir»“, a completat Gabriela. Fetele care voiau să ajungă în Capitală pentru a participa la un concurs, ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord la ora 10.28, dar au ajuns cu două ore şi jumătate mai târziu.
În tot acest timp, ministrul Transporturilor Radu Berceanu i-a demis din funcţie pe subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor pe problem feroviare, Constantin Axinia, şi pe directorii generali ai CFR Infrastructură şi CFR Călători.
Întârzierile, la ordinea zilei
În ultimii ani, viteza trenurilor s-a redus substanţial, susţin călătorii. „În urmă cu cinci ani, când eram student în Bucureşti, călătoream constant cu trenul Intercity. O călătorie Deva-Bucureşti îmi lua şapte ore. Acum, acelaşi traseu este parcurs în mai bine de opt ore şi jumătate”, a spus Bogdan Petrescu, din Deva. Pe rute mai lungi, întârzierile sunt la fel de mari. „În urmă cu câţiva ani, pe ruta Bucureşti-Sighetu, acceleratul ajungea în 11 ore în Halta Iza, iar în prezent aceeaşi distanţă o fac în mai bine de 12 ore”, a precizat Gabriela Pleş, din Bucureşti.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că de vină este infrastructura care se deteriorează de la an la an, din lipsă de fonduri pentru reabilitare.
De asemenea, printre probleme se mai numără nemulţumirile salariale ale angajaţilor, opririle şi grevele spontane, dar şi deraierile din ultimele săptămâni. „Sistemul feroviar are nevoie de îmbunătăţiri, de lucrări pe infrastructură, însă nu există suficiente fonduri la buget”, a explicat Constantin Axinia, fost subsecretar de stat pe probleme feroviare din Ministerul Transporturilor.