CFR îşi bate joc de călători: nouă ore de întârziere pe ruta Constanţa - Oradea
0Sute de călători au stat ieri, pe caniculă, în acceleratul Constanţa – Oradea, care a ajuns la destinaţie cu o întârziere de nouă ore. Călătorii nu au primit explicaţii pentru întârziere şi nici nu li s-a spus cu certitudine dacă vor fi despăgubiţi. Oficialii CFR dau vina pe caniculă.
Căile Ferate Române au furat o zi din viaţa călătorilor care au avut ghinionul să urce vineri în acceleratul Constanţa-Oradea. Trenul a avut o întârziere-record, pasagerii petrecând aproape 24 de ore, în vagoane în cea mai fierbinte zi a acestui an.
CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO!
Mai citiţi şi:
Turiștii străini care vin în vacanță în România sunt nemulțumiți de întârzierile trenurilor
„Să te prezinţi la ora 15.00 în gară, pentru a nu pierde un tren, şi să ajungi la destinaţie a doua zi la ora 16.40 este o experienţă posibilă numai în România", aşa spun călătorii care au coborât ieri-seară, în Gara Oradea, din acceleratul care venea de la Constanţa. „Nu mai călătoresc în viaţa mea cu trenul în România. Mă bucur că am supravieţuit acestei agonii", a spus Papp Erzsebet (65 de ani).
CLICK PE POZA PENTRU GALERIE FOTO!
Orădeanul Szabo Odon (37 de ani, foto sus) şi cei doi fii ai săi, Patrick (10 ani) şi Benjamin (14 ani) , au plătit două sute de lei pentru o călătorie care ar fi trebuit să dureze puţin peste 16 ore şi care s-a transformat într-o experienţă de coşmar. Cei 874 de kilometri care despart Oradea de litoral au fost parcurşi în aproape 24 de ore. Astfel, în loc să ajungă la destinaţie la ora 7.55, trenul a reuşit să doboare un record ruşinos, de aproximativ nouă ore întârziere, sosind în staţie, în arşiţă, la ora 16.40.
„Stăteam ca animalele"
Primele semne ale coşmarului care îi aştepta pe membrii familiei Odon au fost cele trei ore de aşteptare, la plecarea din Constanţa. La Bucureşti au ajuns cu 170 de minute de întârziere, iar în gara din Cluj cu nouă ore. Szabo Odon a povestit că până la Sibiu au avut locuri în vagonul 12, după care au fost mutaţi, alături de alţi călători, în vagoanele 8 şi 9. „Stăteam câte 40 de oameni pe hol, unii lângă alţii, ca animalele. Eu stăteam în picioare şi copiii pe bagaje. Nu se puteau opri din plâns.
Îmi vine să dau în judecată CFR pentru această călătorie de coşmar", a mai declarat Szabo Odon. El a mai spus că, de la Sighişoara, trenul a luat-o înapoi, parcă spre litoral. „Nimeni nu mai ştia ce se întâmplă, încotro mergem. De două ori trenul a mers ba înainte, ba înapoi. Cel mai enervant a fost că nici conductorii nu ne spuneau nimic, nu ne dădeau o explicaţie măcar. A fost ultima mea călătorie cu trenul", a mai spus Szabo.
Orădeanul Florin Silaghi (30 de ani, foto sus), actor, nu crede că va mai merge cu trenul la mare. „A fost îngrozitor. Nu ştiu care a fost motivul întârzierii. Existau doar zvonuri, cum că s-ar fi defectat o garnitură pe traseu şi că locomotiva a fost schimbată de două ori, până am ieşit din impas", a spus Silaghi.
„Aerul condiţionat a funcţionat perfect, la maximum, noaptea, în zona Sinaia-Braşov, când oricum afară era răcoare. Din păcate însă, pe timpul zilei, când era mai mare nevoie, aerul condiţionat nu a mai făcut faţă caniculei. Oricum, cred că m-am ales cu o otită din cauza aerului condiţionat", a spus Florin, la coborârea din tren. Conductorul Ghiţă Marin nu a dat explicaţii cu privire la întârziere: „Călătorii nu s-au plâns de nimic. Problema a fost cu nişte trenuri private".
Povestea merge mai departe
Imediat după ce linia 2 din Gara Oradea s-a golit de călătorii ajunşi la destinaţie cu nouă ore întârziere, alţi pasageri aşteptau, cu nerăbdare, să ia trenul spre litoral. „S-a anunţat deja că trenul va pleca mai târziu cu o jumătate de oră. Sper să nu păţim ca cei care sau venit acum", a spus Diana Bălan, care îşi va petrece vacanţa la Neptun. Ea a ales să meargă la mare cu trenul pentru că nu există autostradă. „Cu drumuri proaste, e mai sigur să călătoresc cu trenul", a spus Diana Bălan.
Canicula afectează mersul trenurilor
Conducerea Ministerului Transporturilor şi a CFR a fost ieri de negăsit. Singura explicaţie a întârzierii-record a fost oferită de purtătorul de cuvânt al companiei feroviare, Aurel Vlaicu. Potrivit acestuia, „întârzierea a apărut ca urmare a unor factori combinaţi, cum ar fi avertizarea de caniculă şi efectuarea unor lucrări pe anumite segmente de şine". El a mai spus că, din această cauză, pe unele porţiuni s-a circulat cu o viteză de 5-10 kilometri pe oră.
Reprezentantul CFR a mai spus că pasagerii au fost fie direcţionaţi către alte trenuri, chiar şi de clasă superioară, fără plata vreunei sume în plus la bilet, în acele cazuri în care s-au pierdut legăturile. Mulţi dintre pasagerii acceleratului care a ajuns ieri la destinaţie cu nouă ore întârziere au solicitat şi au primit adeverinţe din partea CFR care le vor servi la recuperarea unei părţi din suma achitată pe bilet. Cel puţin aşa prevede legislaţia europeană.
Coşmarul întârzierilor nu a luat însă sfârşit. La departamentul de relaţii cu clienţii, funcţionarii CFR oferă aceeaşi explicaţie pentru orele petrecute în plus în tren: canicula. Procedura standard în urma atenţionării de cod galben este aceea că viteza de deplasare a acestora va fi limitată. Concret, trenurile de călători vor circula cu o viteză de aproximativ 50-70 de kilometri pe oră, lucru care, în funcţie de distanţa parcursă, poate duce la întârzieri de câteva ore.
Totuşi, începând cu această-după amiază, circulaţia a început să se desfăşoare în parametri mai aproape de cei normali, cu întârzieri care nu vor mai depăşi 90 de minute, după cum a mai asigurat Vlaicu.
Familia Szabo după 24 de ore în tren