Calvar fără sfârşit pe centura Ploieştiului
0Sute de maşini aşteptând zeci de minute la un semafor sau deplasându-se bară la bară, şoferi nervoşi care îşi pierd răbdarea, praf, gropi în asfalt, semafoare şi câteva utilaje inscripţionate “Pa&Co”, pe marginea drumului.
Toate acestea se întâmplă în fiecare zi, culminând în weekend pe centura rutieră a Ploieştiului din cauza lucrărilor în carosabil. Ieri spre exemplu, tronsonul cuprins între kilometrul 22 şi 36, pe sensul Bucureşti-Braşov a fost trecut în aproximativ două ore şi jumătate, iar pe restul drumului s-a circulat cu cel mult 10 kilometri la oră, deşi limita de viteză era de cel puţin 40 de kilometri la oră.
În tot acest timp, câţiva muncitori lucrau, fără să se grăbească prea tare, la “lărgirea carosabilului”. “În doi ani e gata toată centura cu patru benzi. Lucrarea a fost contractată pe 15 aprilie, iar undeva prin primăvară e posibil să fie gata 18 kilometri. Depinde cât ne permite vremea, că dacă se pune frigul nu mai putem turna asfaltul”, ne-a explicat un şef de lucrări.
Suplimentare de contract
Chiar dacă lucrările derulate de Pa&Co s-au derulat cu o întârziere de aproape şase luni, firma lui Costel Căşuneanu ar putea primi încă un contract de 8,3 milioane euro pentru lărgirea la patru benzi a centurii Ploieştiului. Această suplimentare este justificată de Compania Drumurilor Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) prin modificarea proiectului iniţial ca urmare a exploziei de trafic pe acea porţiune. Contractul iniţial cu firma PA&CO a fost semnat anul trecut şi se ridică la circa 23,3 milioane euro.
Contestaţii de milioane de euro
În paralel, Pa&Co încearcă să pună mâna şi pe contractele de întreţinere multi-anuală a drumurilor naţionale în perioada 2008 – 2011. Atenţia este îndreptată în special spre Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri din Bucureşti şi Iaşi, cele mai importante ca lungime a reţelei de drumuri.
La Regionala Iaşi, câştigătorul licitaţiei la secţiile Focşani, Bacău, Bârlad, Botoşani şi Iaşi, asocierea de firme Spedition UMB - Tehnostrade - Com - Axa, a fost contestată de asocierea PA&CO Internaţional – Gecor. Motivul: oferta tehnică depusă de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Com - Axa a fost subevaluată.
Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis contestaţia depusă solicitând continuarea licitaţiei prin atribuirea contractelor următorilor clasaţi, deşi aceştia aveau preţuri aproape duble. Aceasta nu este singura decizie a CNSC care a avantajat firma PA&CO.
O situaţie asemănătoare a fost înregistrată la atribuirea contractului pentru modernizarea DN 72 Găeşti – Ploieşti.
Amendaţi de poliţie
Firma Pa&Co International, aparţinând omului de afaceri Costel Căşuneanu, a fost amendată de Poliţia Prahova după ce, miercuri, angajaţii acestei societăţi au restricţionat traficul pe o lungime de doi kilometri, fără a avea aprobare.