Securitatea pasagerilor TAROM - pusa in pericol de mecanicul arestat pentru sustragerea placutelor de frana de la Boeinguri
0Mecanicul TAROM arestat pentru sustragerea de sisteme de franare ale aeronavelor Boeing 737 a pus in pericol viata a sute de pasageri. Politistii de la Transporturi ne-au declarat ca, in lipsa unor
Mecanicul TAROM arestat pentru sustragerea de sisteme de franare ale aeronavelor Boeing 737 a pus in pericol viata a sute de pasageri. Politistii de la Transporturi ne-au declarat ca, in lipsa unor sisteme de franare corespunzatoare, avioanele "reparate" de mecanicul Gheorghe Cristian ar fi avut mari probleme la aterizare, acestea putand iesi de pe pista si provoca o mare nenorocire. In lipsa unei incadrari legale pentru consecintele gestului iresponsabil al mecanicului, care ar fi putut pune in pericol securitatea pasagerilor, anchetatorii au decis sa-l aresteze doar sub acuzatia de delapidare. "Aveam de mai multa vreme informatii despre furturile comise de unii angajati ai Directiei Tehnice Tarom, in zonele de reparare a aeronavelor, ne-au declarat anchetatorii. Dupa o atenta supraveghere, Gheorghe Cristian a fost depistat la iesirea din aeroport, pe DJ 10, pe drumul spre DN 1. Mecanicul se afla la volanul autoturismului sau, o Dacia 1310. In portbagaj se aflau 102 placute de frana si patru rotoare de frana pentru avioane de tip Boeing 737. Practic, era vorba despre un intreg sistem de franare pentru un asemenea avion". Potrivit politistilor, Gheorghe Cristian, care lucra de mai multi ani ca mecanic de intretinere a aeronavelor TAROM, era cel care intocmea bonurile de consum si lista pieselor necesare reparatiilor. In loc sa inlocuiasca piesele vechi, aflate in stare avansata de uzura, el le pastra pe cele noi si urma sa le vanda unor complici. Desi initial a declarat ca urma sa vanda piesele sustrase la fier vechi, in cele din urma Gheorghe a recunoscut adevaratele sale intentii. Inca nu se stie care era compania beneficiara a "serviciilor" mecanicului, in conditiile in care, potrivit politistilor, in afara de TAROM, doar o alta companie mai detine o aeronava Boeing 737, aflata la reparatii in strainatate. Mecanicul ar fi urmat sa primeasca 1.000 de dolari pentru piesele sustrase, care valorau, in realitate, 6.000 de dolari. Romania se afla pe lista tarilor autorizate de producatorul aeronavelor Boeing pentru efectuarea de reparatii. Cercetarile continua, pentru identificarea intregii filiere de traficanti de piese.