Panzarul moldovenesc a infruntat o mare de gradul cinci
0Dupa sase zile petrecute pe Dunare si pe mare, panzarul moldovenesc a ancorat din nou in dreptul falezei galatene. Desi sceptivii considerau ca ambarcatiunea, copie a navelor din flota comerciala a
Dupa sase zile petrecute pe Dunare si pe mare, panzarul moldovenesc a ancorat din nou in dreptul falezei galatene. Desi sceptivii considerau ca ambarcatiunea, copie a navelor din flota comerciala a lui Stefan cel Mare, are sanse mici sa pluteasca singura, faptul a fost infirmat de proba apei. Panzarul a reusit sa parcurga distanta Galati - Constanta cu ajutorul motorului din dotare, velatura fiind utilizata doar pe mare, pentru o scurta perioada de timp. "Orice constructor care se respecta este obligat sa-si testeze intai singur produsul, dupa care face probe cu beneficiarul. Am prins mare de gradul cinci, cu vant foarte puternic si valuri mari. Sincer vorbind, nu ma asteptam ca nava sa se comporte atat de bine", a declarat, la coborarea de pe nava, Mihai Mihail, directorul firmei care s-a ocupat de construirea panzarului. Soarta acestuia este in continuare tulbure. Conform proiectului, mai trebuie achitate 2,4 miliarde de lei vechi, dar, chiar si in cazul in care Consiliul Judetean Galati va aloca aceasta suma, nu este sigur ca vasul va mai putea fi vazut pe Dunare. Una dintre solutiile luate in calcul in momentul de fata prevede ca panzarul sa devina obiect de muzeu.