EFG Eurolife vrea să ajungă între primele trei companii de asigurări de viaţă
0EFG Eurobank, acţionarul majoritar al Bancpost, a intrat în România şi pe piaţa asigurărilor. Pentru următorii cinci ani, grupul financiar elen vizează plasarea pe primele locuri, atât pe
EFG Eurobank, acţionarul majoritar al Bancpost, a intrat în România şi pe piaţa asigurărilor. Pentru următorii cinci ani, grupul financiar elen vizează plasarea pe primele locuri, atât pe piaţa asigurărilor de viaţă, cât şi pe cea a asigurărilor generale.
EFG Eurobank a înfiinţat, în februarie 2007, societăţile EFG Eurolife Asigurări Generale şi EFG Eurolife Asigurări de Viaţă. Acestea au primit autorizaţia de funcţionare şase luni mai târziu, iar la 1 septembrie şi-au început oficial activitatea, furnizând programe de asigurare destinate celor care au contractat credite de la Bancpost.
"Intrarea pe piaţa din România este motivată şi de condiţiile macroeconomice. PIB-ul creşte de la an la an, inflaţia a atins în 2006 cel mai scăzut nivel după anul 1989, iar investiţiile cunosc o dinamică impresionantă, atingând 9,08 miliarde de euro în 2006", a afirmat directorul general al grupului EFG Eurolife, Alexander Sarrigeorgiou.
Piaţa românească de asigurări, atractivă pentru investitori
În acelaşi timp, gradul de penetrare a asigurărilor în România este încă redus, de aproximativ 2% din PIB, faţă de o medie de 9% în Uniunea Europeană. Principalul distribuitor al noilor servicii va fi Bancpost, prin intermediul sucursalelor sale din Bucureşti şi din ţară.
Compania elenă vizează şi pensiile facultative
"Pe termen mediu şi lung vom dezvolta şi alte canale de distribuţie, şi anume brokeri şi consultanţi", a precizat Anita Niţulescu, director general EFG Eurolife Asigurări de Viaţă România.
În contextul în care Bancpost este deja prezentă pe piaţa pensiilor private obligatorii (n.r. - pilonul II), directorul general al grupului EFG Eurolife, Alexander Sarrigeorgiou a anunţat că se intenţionează intrarea în România şi pe segmentul pensiilor facultative (n.r. - pilonul III). În funcţie de forma finală a legii asigurării obligatorii a locuinţei, grupul grec va decide totodată şi o eventuală implicare în acest sector.
Pe piaţa elenă, EFG Eurobank s-a lansat pe piaţa asigurărilor în anul 2000 şi, după cinci ani, a preluat prima poziţie în ierarhia jucătorilor de profil după nivelul primelor subscrise pe ambele segmente de piaţă, respectiv generale şi de viaţă.
Piaţa asigurărilor a urcat anul trecut cu 33% faţă de 2005, la peste 1,6 miliarde de euro. Reprezentanţii industriei estimează pentru acest an un ritm de creştere de peste 25%, care ar duce piaţa la peste două miliarde de euro.