Basescu, obligat sa permita circulatia basculantelor pe timpul zilei
0Executivul local a modificat si orele de aplicare a restrictiei, pe motiv ca se intra in programul de iarna
Primarul Capitalei, Traian Basescu, a recunoscut, ieri, ca programul municipal de asfaltare ar fi periclitat daca s-ar respecta hotararea Consiliului municipal de restrictionare a traficului greu in Bucuresti. "Deja s-a ajuns noaptea la temperaturi de sub 10 grade Celsius, iar turnarea betonului si a asfaltului se poate face numai la temperaturi mai mari de 5 grade. Am decis ca, in intervalul orar 8-20, masinile grele ale constructorilor sa poata circula prin oras contra cost (taxele stabilite intre 500.000 si 20 de milioane de lei pe zi sau intre 5 si 200 de milioane de lei pe luna de fiecare vehicul - n.r.).
Altfel, nici primaria nu poate sa-si finalizeze programul de asfaltare", a spus Basescu, in conferinta de presa de ieri. El a precizat ca autorizatia de circulatie va fi eliberata de municipalitate pe baza cererii firmei, a contractului de prestari servicii si a autorizatiei de constructie.
Celelalte firme vor fi obligate sa respecte in continuare programul de circulatie pe timpul noptii pentru vehiculele grele, cu plata taxelor aferente. Primarul Capitalei a spus ca, in doar doua zile, municipalitatea a primit 500 de cereri si a incasat 7 miliarde de lei pentru autorizarea circulatiei masinilor grele.
Totodata, Executivul local a modificat si orele de restrictionare, in loc de 7-21, perioada de restrictie totala fiind 8-20. Exceptate de la hotarare, dar tot cu plata taxelor de circulatie, sunt vehiculele de interventie ale societatilor de utilitati publice ale orasului. Exceptie totala de la interdictie au autovehiculele MApN, Politiei, Ministerului Justitiei, Ministerului Public, si unitatilor speciale ale SRI si SPP.
Prefectura Capitalei considera nelegala restrictia de circulatie pentru traficul greu
Prefectura Capitalei considera nelegale unele aspecte din noua reglementare privind circulatia vehiculelor grele in Bucuresti, pe care primaria o aplica din noaptea trecuta. Prefectura atrage atentia municipalitatii ca nu are abilitatea de a institui sanctiuni complementare la faptele considerate contraventii cu privire la circulatia pe drumurile publice. In al doilea rand, Ordonanta de Urgenta 195/2002, care permite impunerea unor restrictii de circulatie pe drumurile publice, prevede ca aceste masuri pot fi luate de catre administratorul drumurilor numai cu acordul politiei. "Sub acest aspect, Hotararea 134/2004, adoptata de CGMB, ca administrator al drumurilor municipale, nu a fost adoptata avand la baza un acord al Politiei Rutiere", se arata intr-un comunicat transmis ieri de Prefectura. Cum legea prevede ca actele administrative nu pot contraveni actelor normative cu caractere superior, Prefectura Bucurestiului considera ca reglemetarea Consiliului municipal nu respecta intocmai legea. In plus, se mai arata in comunicat, RATB este obligata sa plateasca aceste taxe, care intra tot in bugetul Capitalei, de unde vine si subventia pentru regia de transport in comun. Pe de alta parte, toate actele necesare pentru obtinerea autorizatiilor nu fac altceva decat sa "acutizeze birocratia la nivelul Primariei Capitalei".