Avioanele Mig 29 ale Armatei Romane, scoase la vanzare
0Ministerul Apararii Nationale doreste sa scoata la vanzare avioanele de lupta Mig 29, ne-a declarat, ieri, generalul Gheorghe Catrina, seful Statului Major al Fortelor Aeriene (SMFA). Cele 18 aeronave
Ministerul Apararii Nationale doreste sa scoata la vanzare avioanele de lupta Mig 29, ne-a declarat, ieri, generalul Gheorghe Catrina, seful Statului Major al Fortelor Aeriene (SMFA). Cele 18 aeronave Mig 29 (doua cu dubla comanda, restul cu simpla comanda) din dotarea Fortelor Aeriene ale Romaniei au fost importate din URSS intre anii 1980-1989 si au fost retrase din exploatare in anul 2002, cand le-a expirat resursa de zbor. Conducerea MApN a decis ca e mai rentabil sa renunte la aparatele Mig 29 - in perspectiva achizitiei unor aeronave complet noi - decat sa prelungeasca resursa de zbor a unor avioane depasite din punct de vedere tehnic. MApN va incepe, anul viitor, "evaluarea concreta" a celei mai bune oferte pentru noul avion de lupta multirol care va intra in dotarea Fortelor Aeriene ale Romaniei, a mentionat generalul Catrina. Romania va cumpara intre 36 si 48 de avioane multirol, iar achizitiile se vor derula intre anii 2008-2012, pe masura ce avioanele Mig 21 Lancer, pe care se bazeaza acum Fortele Aeriene, vor fi retrase din exploatare. Armata Romana va mai cumpara in urmatorii ani, tot pentru unitatile subordonate SMFA, sase sisteme de rachete sol-aer cu bataie medie si mare, 16 sisteme antiaeriene SHORAD, noua avioane de transport mediu curier, patru avioane de transport C 130 Hercules, 12 elicoptere IAR 330 pentru transport specializat si 19 radare tip "gap-filler" pentru joasa inaltime. In privinta vechilor avioane Mig 29, surse din cadrul MApN ne-au declarat ca vanzarea lor se va derula prin Compania "Romtehnica" si va fi dificila, in conditiile in care orice doritor poate cumpara din spatiul fostei URSS aparate Mig 29 mai noi decat cele ale Romaniei. Anul trecut ar fi existat un client, dar el dorea sa preia doar cele doua aparate Mig 29 cu dubla comanda, care se pot folosi la antrenamentul pilotilor, iar Ministerul roman al Apararii a conditionat vanzarea acestora de vanzarea, impreuna cu ele, si a sase aparate cu simpla comanda, ceea ce partenerul extern a refuzat.