Autorităţile promit înmatriculări auto rapide

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dealerii vor vinde maşinile direct înscrise la Registrul Auto Român Şeful Serviciului Înmatriculări din cadrul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a

Dealerii vor vinde maşinile direct înscrise la Registrul Auto Român

Şeful Serviciului Înmatriculări din cadrul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, comisarul-şef Florin Rădulescu, ne-a declarat că, "începând cu luna iulie, cel târziu august, toate taxele necesare pentru înmatricularea unei maşini vor putea fi plătite într-un singur loc". În prezent, până ajunge la Biroul de înmatriculări, un proprietar de maşină trebuie să treacă pe la Registrul Auto Român, pentru certificatul de autentificare, la Administraţia Financiară, pentru taxa de înscriere, la Trezorerie, pentru taxa de înmatriculare, şi la o agenţie CEC sau BCR pentru a achita contravaloarea certificatului de înmatriculare. După toate aceste drumuri, începe înmatricularea propriu-zisă care durează cel puţin trei zile. O altă promisiune a autorităţilor este că certificatul de înmatriculare va fi trimis proprietarului maşinii, din ianuarie 2008, prin poştă. "Când proprietarul va veni cu toate actele necesare înmatriculării, îi va fi eliberată o dovadă în baza căreia poate circula o perioadă de 30 de zile. În acest termen, el va primi prin poştă certificatul de înmatriculare. Astfel este exclusă aşteptarea la o nouă coadă pentru a-l ridica", a mai spus şeful Serviciului Înmatriculări.

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor a realizat un program pilot cu mai mulţi dealeri auto din Capitală. Prin intermediul unui simplu echipament IT, în valoare de cel mult 800 de euro, dealerul poate da clientului maşina deja înmatriculată. "De acest program s-au arătat interesaţi mai mulţi dealeri şi sperăm că, în cel mai scurt timp, îşi vor da seama de eficienţa acestuia", a specificat Florin Rădulescu.

Arad, proiect-pilot eşuat

La Arad, doar o parte din aceste servicii au fost aduse în acelaşi sediu, dar au încă ghişee diferite. În plus, taxele plătite prin Trezorerie şi Administraţia Financiară nu au putut fi transferate. "În principiu, omul stă la acelaşi număr de cozi, dar în aceeaşi clădire. Astfel s-a redus doar timpul pierdut prin drumurile făcute la toate instituţiile unde se plătesc taxele", a afirmat subcomisarul Mihai Enache de la DRPCIV.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite