"Alina", noua voce sintetizată pentru limba română, oferă conversie voce-text şi text-voce neurală, prin intermediul platformei Microsoft Azure

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Concept de voce sintetizată. FOTO Shutterstock
Concept de voce sintetizată. FOTO Shutterstock

Serviciile de voce şi text din Microsoft Azure permit dezvoltatorilor integrarea uşoară a unei interfeţe vocale bidirecţionale în produsele lor – ceea ce deschide noi oportunităţi de funcţionalitate şi inovaţie.

Digitalizarea la toate nivelurile este dorită şi extrem de necesară în România. Fie că este vorba de instituţii publice sau de organizaţii private, creşterea calităţii şi eficienţei interacţiunii dintre sisteme şi oameni este una dintre cheile dezvoltării durabile pe termen lung. Acest aspect devine semnificativ mai important dacă luăm în calcul şi transformările (multe dintre ele ireversibile) generate de actuala criză globală.

„Îmi face o deosebită plăcere să vă pot spune că, între numeroasele anunţuri făcute la conferinţa virtuală Microsoft Ignite 2020, este şi cel că sistemele text-to-speech şi speech-to-text ale Microsoft Azure sunt acum disponibile şi în limba română, cu funcţionalitate completă.

 «Alina» este noua voce sintetizată pentru limba română, bazată pe noile abordări cu reţele neurale, capabilă să redea natural cuvintele, punctuaţia şi inflexiunile necesare şi, mai important, complet customizabilă”, spune Lucian Ungureanu, Cloud Business Group Lead, Microsoft România.

“Serviciile din categoriile text-to-speech şi speech-to-text sunt disponibile în Microsoft Azure sub forma unor interfeţe de programare care pot fi integrate în orice fel de aplicaţii informatice cu destul de multă uşurinţă. Partea de Machine Learning, cea mai dificilă şi consumatoare de resurse de calcul, este gestionată integral de Microsoft Azure. Cu alte cuvinte, un dezvoltator de aplicaţii nu mai trebuie să deţină cunoştinţe avansate de procesare de text şi /sau limbaj natural pentru a integra funcţii vocale bazate pe limba română”, susţine Ciprian Jichici, General Manager Genisoft, Chief Data Scientist Solliance şi Microsoft Regional Director.

Câteva exemple de asemenea funcţii includ:

  • Interacţiunea bazată pe voce cu asistenţi digitali şi roboţi conversaţionali;
  • Preluarea mai eficientă a cererilor şi reclamaţiilor într-un call-center;
  • Diseminarea de informaţii cu caracter public în instituţii publice;
  • Creşterea gradului de accesibilitate la informaţie pentru persoane cu deficienţe de vedere;
  • Manipularea vocală a echipamentelor industriale;

Desigur, lista poate continua cu multe alte exemple.

„Două aspecte remarcabile ale noului suport pentru limba română în serviciile text-to-speech şi speech-to-text din Microsoft Azure sunt robusteţea şi calitatea implementării. Investiţiile tehnologice uriaşe în cercetare fundamentală, dezvoltare, antrenare şi rafinare de modele de machine learning făcute de Microsoft constituie fundamentul tuturor acestor tipuri de servicii, indiferent de limbă. Cu alte cuvinte, dezvoltatorii de aplicaţii care doresc integrarea limbii române scrise şi vorbite se pot baza pe o infrastructură de servicii inteligente de cloud performantă, scalabilă şi de cea mai bună calitate”, a adăugat Ciprian Jichici.

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite